Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Puppyvoer voor een toller..

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
901 Bekeken
(@eivrossum)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

A.s. zaterdag krijgen wij een tollerpup van 8 weken oud. Nu heeft de fokker ons geadviseerd om Royal Canin Junior te geven, maar na het lezen van deze site (en anderen) zie ik dat er kwalitief veel beter voer is. Er is een berg aan info die erover te lezen is, maar ik denk dat ik een keuze ga maken tussen Orijen Puppy en Acana Puppy & Junior. Wat zouden jullie aanbevelen? (Of is er toch nog een ander optie) Een toller is een actieve hond. Wat me trouwens ook opvalt is dat de hoeveelheid voer die bijv. Orijen voorschrijft echter minder is dan de hoeveelheid die Royal Canin voorschrijft. M.a.v. uiteindelijk verschilt het qua prijs niet zo veel. Groet, Erik

 
Geplaatst : 14/10/2014 8:19 pm
(@eivrossum)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

.

 
Geplaatst : 15/10/2014 10:05 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Beide merken zijn prima, het verschilt per hond welke beter bevalt. Sommige honden reageren beter op een hoger eiwitgehalte (zoals in Orijen), anderen juist niet. Je kunt ze ook afwisselen om te kijken wat het beste bevalt. Betere merken dan Orijen en Acana vind ik K9Natural en Ziwi Peak, dat zijn geen geëxtrudeerde brokken, maar luchtgedroogde en gevtiesdroogde voeding. Meer info hierover vind je onder het kopje rauwe vleesvoeding, omdat het door de lage drogingstemperatuur in principe rauw vlees is. Maar dan zonder de bacteriën Veel plezier met de pup!

 
Geplaatst : 15/10/2014 2:05 pm
(@eivrossum)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike voor de info. Ik heb uiteindelijk maar gekozen voor Acana Puppy. Orijen is redelijk duurder, en ik moet eerst maar eens kijken of de pup de nieuwe brok lekker vindt. Nog een vraagje; in hoever zijn de adviezen die de fabrikanten geven over de hoeveelheid voer die je per dag een puppy moet geven correct? En moet je dit advies ook strikt opvolgen, of gewoon kijken hoeveel honger de pup heeft?

 
Geplaatst : 16/10/2014 11:32 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De richtlijnen op de zak zijn een indicatie, maar het verschilt per hond hoeveel hij werkelijk nodig heeft. Je kunt beginnen met de aanbevolen hoeveelheden en goed opletten of de pup niet te dik of te dun wordt. Hoeveel honger een pup heeft is helaas geen goede richtlijn, want veel honden eten het liefst zoveel mogelijk. Dit is te verklaren vanuit de voorvader, de wolf. Die heeft niet iedere dag eten, en als ze eten vjnden of vangen, eten ze zoveel mogelijk en hebben ze weet een voorraadje binnen.

 
Geplaatst : 16/10/2014 3:26 pm
Deel: