Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brokken als beloning

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
890 Bekeken
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
Topic starter
 

Hallo allemaal;

Mijn naam is Leon. Mijn hond heet BUCK. Een Old Type English Bulldog. Ik voer hem KVV.

Tammenga, Spykie, Naturis, Carnibest en soms gewoon een merk wat in de vriezer ligt .........

1 of 2 keer per week voer ik brokken. Om ervoor te zorgen dat ik niet vast kom te zitten als KVV niet tot de mogelijkheden behoort. Eerst voerde ik Dog Lovers Gold Cold Pressed. Niet tevreden. Later een brok van Naturis, niet tevreden. Nu gaan we over stappen naar K9 en/of Orijen. Dat zijn gevriesdroogde brokken en die blijken echt prima bij een KVV menu te passen.

Ik ben nu aan het zoeken naar beloningsbrokjes. Er zijn, bijvoorbeeld van K9 en van Orijen, beloningsbrokken. Maar die vind ik echt schofterig duur. Ik bedoel, 7 Euro voor 50 brokjes .................  

Mijn vraag is dus, wat zijn goede en geschikte beloningsbrokken die goed passen bij een KVV menu ?

Ik vind het in ieder geval belangrijk dat er geen granen in zitten en liefst geen koolhydraten. Dat komt eventueel later wel, als de hond volgroeid is en ook wat extra koolhydraten kan gebruiken.

Op de site ZOOplus kom ik best een hele hoop producten tegen die uit 100 % vlees bestaan. Maar vind het ook belangrijk dat de porties gewoon klein zijn. Gewoon een formaat 'brokje' en niet meteen een heel oor of zo.

Zelf had ik al zoiets bedacht bijvoorbeeld de standaard gevriesdroogde brok van Orijen of K9 te gebruiken, maar die brok heeft uiteindelijk ook een bepaalde hoeveelheid water nodig. En dat wat heb je natuurlijk niet bij de hand als je met de hond traint of wandelt.  Mogelijk kan zelfs een 'goede' geextrudeerde brok een oplossing zijn. Kortom, roept U maar !!! Hoe lossen jullie dit op. Rekening houdend met de kosten uiteraard.

Groetjes Leonneke

 
Geplaatst : 13/10/2014 10:48 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Gevriesdroogde brokken kun je prima gebruiken als trainingsnoepjes, ze weken in water is niet nodig. Net zo als dat bij brokken niet nodig is. Als de hond maar water kan drinken. Orijen heeft ook speciaal gevriesdroogde hondensnoepjes.

Een goede optie is inderdaad gedroogd vlees. Wat ik zelf doe is grote stukken met een snoeischaar klein knippen. Ik weet dat mijn hondje dol is op gedroogde pens, dus dat gebruik ik als trainingssnoepjes. Veel mensen schaffen ook zelf een droogapparaatje aan, zodat ze zelf stukjes vlees kunnen drogen.

Er zijn denk ik ook wel trainingssnoepjes op de markt die al klein zijn, en uit 100% vlees bestaan

 
Geplaatst : 14/10/2014 3:23 pm
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
Topic starter
 

Waarschijnlijk 'verwar' ik de Orijen brok met de K9 brok. Hoewel ik beide nog in mijn bezit moet krijgen, meen ik begrepen te hebben dat de K9 brok in water geweekt dient te worden voor consumptie. Ik vertaalde dit door naar de Orijen brok. Of kan ook de K9 brok zo gevoerd worden ?

 
Geplaatst : 14/10/2014 10:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is inderdaad verwarrend, maar Orijen heeft zowel geëxtrudeerde brokken, als gevriesdroogde voeding en ook gevriesdroogde snacks. K9 Natural heeft ook gevriesdroogde brokken. Het is het beste deze te weken inderdaad, alhoewel het niet echt veel water opneemt. Het is vooral om een natuurlijke verhouding vocht-droge stof te krijgen.

 
Geplaatst : 15/10/2014 1:46 pm
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
Topic starter
 

Door de verwarring heb ik dus nu wat probeerzakken Orijen geëstruteerde brokken binnen. Is het een probleem om geëxtrudeerde brokken als beloningsbrokjes in te zetten. Ik bedoel dan, in de ochten krijgt Buck KVV en in de avond krijgt Buck KVV. Is het dan een probleem om in de middaguurtjes of late avonduurtjes een stuk of 10 tot 20 van die brokjes als beloning te geven ? Of gaat dat 'vloeken' met de KVV ?

 
Geplaatst : 16/10/2014 11:17 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Vloekende brokken! Nee dat kan prima, tenzij je merkt dat de ontlasting niet goed gaat, maar die kans is erg klein.

 
Geplaatst : 17/10/2014 11:49 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Vloekende brokken! Nee dat kan prima, tenzij je merkt dat de ontlasting niet goed gaat, maar die kans is erg klein.

 
Geplaatst : 17/10/2014 11:49 am
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike ... "Vloekende" brokken. Niet geschikt voor zwaar gelovigen. Hahaha. Bedankt voor je reactie.

 
Geplaatst : 17/10/2014 8:52 pm
Deel: