Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Oudere kat

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,191 Bekeken
 Cath
(@cath)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Beste,

Ik vroeg me af of het aangeraden wordt om senior brokken te geven aan een oudere kat en/of welke voedingsstoffen een oudere kat eventueel meer/minder nodig heeft? Tot nu toe gaf ik steeds Porta 21, waar mijn kat het goed op doet, maar hij wordt binnenkort 12 jaar dus was ik eens aan het kijken of dit iets verandert aan zijn noden. Ik kan hier echter niet direct iets over vinden op de site.

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 27/07/2020 4:22 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De behoeftes veranderen een beetje naarmate de kat ouder wordt. Helaas zijn de samenstellingen van meeste senior-kattenbrokken niet goed afgestemd op de behoeftes van de oudere kat volgens de recente inzichten. Een oudere kat heeft wat meer eiwit nodig, en vaak zit er juist minder eiwit in. Ik raad dus niet per definitie aan om een senior-brok te gaan voeren. Maar wel een brok die bij een senior-kat past: bijvoorbeeld een brok met een hoger eiwitgehalte (rond de 40% of meer) en een fosforgehalte van maximaal 1,2%. Als je kat 12 is en nog gezond, lijkt het me nog niet echt nodig om een senior-geschikte brok te voeren, maar het kan ook geen kwaad.

 
Geplaatst : 28/07/2020 1:04 pm
Deel: