Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

eend compleet

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,082 Bekeken
(@stefke1909)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi,

ik heb een vraagje over KVV eend compleet. Onze toller (teefje 2,5 jaar) is helaas allergisch voor alles behalve eend en aardappel (bloedtest laten doen).

Wij geven haar nu carnibest diabetes eend maar ik ben een beetje rond aan het kijken naar andere kvv eend compleet en wel om 2 redenen:

1. Ze blijft honger houden, het maakt niet uit hoeveel we geven ze blijft eten zoeken en dr bak leeglikken.

2. Ik vind carnibest persoonlijk best aan de dure kant; €5,10 per kilo.

Nu heb ik 2 vragen:

Kan het zijn dat de verdeling in carnibest tussen vlees ed niet goed genoeg is voor onze hond om de honger te stillen?

En hebben jullie ervaringen met andere merken kvv met alleen eend? Belangrijk is dus dat er geen rijst od in zit en dat het de compleet versie is.

Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer ;)

Alvast bedankt!

Groetjes stefanie en poot van émy

 
Geplaatst : 20/02/2015 6:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Tjee wat lastig zoveel allergieën. Valt je hond ook af op Carnibest? En had ze dit gedrag niet bij andere kvv's?

Dit zijn bijna alle mixen met alleen eend. Alleen Alroda mist en misschien nog wel andere merken. In het overzicht zie je ook welke merken een premix gebruiken of niet, maar je kunt natuurlijk ook zelf een multivitamine toevoegen. Het kan geen kwaad eens andere merken te proberen en te kijken of dat beter bevalt.

 
Geplaatst : 20/02/2015 8:52 pm
(@honden-eten-gezond)
Berichten: 1
Lid
 

Wij hebben ook de eend in ons assortiment zitten.

Samenstelling:

57% eendenspiervlees, 20% eendenbot, 10% eendenorgaan, 10% gepureerde groenten,2% appels zonder pit, 1% zalmolie

Analytische bestanddelen: ruw eiwit 18%, ruwe celstof 0.5%, ruw vet 21%, ruwe as 3,5%

Kijk eens op onze website www.hondenetengezond.nl

 
Geplaatst : 21/02/2015 8:42 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt voor je reactie en excuses voor.mijn late reactie.

We zitten er aan te denken om het vlees af te wisselen met brokken. Nu heb ik 2 brokken gezien die er wel goed uitzien geloof ik namelijk simpsons eend&aardappel en dubeck eend. Welke zou jij adviseren? En kunnen we dit afwisselen met brok?
Alvast bedankt weer!

 
Geplaatst : 09/03/2015 6:29 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik bedoel bubeck Ipv dubeck

 
Geplaatst : 09/03/2015 6:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dan zou ik eerst Simpsons proberen. Bubeck bevat voor meer dan de helft zetmeel.

 
Geplaatst : 10/03/2015 7:35 pm
Deel: