Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Verschillende soorten geven

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
516 Bekeken
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Wij hebben dus Luna in huis, ze is nu vier maanden en een beetje oud.

Nu wilde ik voer bestellen bij mijn leverancier. Deze zei dat verschillende soorten vers vlees geven al kan.

Ik heb Kiezebrink gemaild en zij gaven ook aan dat dit kon.

Maar degene bij wie Luna geboren is geeft aan dat dit nog niet kan omdat ze nog geen 6 maanden is.

Wij geven nu Kivo compleet en gaan nu ook Vette vis en Kip/pens geven. Hoe zit dit? Kan dit nu wel of niet?

 Ingrid

 
Geplaatst : 26/02/2015 8:31 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Afwisselen is voor elke leeftijd goed. Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat pas na zes maanden zou mogen. Wat is de reden hiervan volgens de fokker? Bij Kiezebrink werkt een diervoedingsdeskundige, en daar krijg je goede antwoorden van, dus goed idee om daar ook te vragen.

Gewoon lekker afwisselen, daar is nog geen pup ziek van geworden!

 
Geplaatst : 26/02/2015 9:47 am
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Ik heb het bij Kiezenbrink nagevraagd en zij gaf het advies van dag 1 Kivo Kompleet, dag 2 vette viss, dag 3 kivo, dag 4 vis, dag 5 kivo en dag 6 kip/pens.

En  dat heb ik dus besteld. Was effe goed rekenen.

Luna doet het enorm goed op de Kivo. De vis is van Kiezenbrink. Dus we wachten af.

Ze zit nu op drie keer per dag, tussen de 40 en 45 gram per dag. Wanneer mag ze naar twee keer per dag en wanneer zouden de hoeveelheden kunnen veranderen.

 
Geplaatst : 26/02/2015 10:08 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In dit artikel staat een schemaatje waarin je bij de leeftijd van je pup kan zien hoeveel en hoevaak je kunt voeren.
http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv Het is een richtlijn, dus het kan dat jouw pup iets meer of minder nodig heeft.

 
Geplaatst : 27/02/2015 9:18 am
Deel: