Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Voldoende voedingsstoffen in Barfmenu?

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
452 Bekeken
(@dono-luna)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Mijn Lagotto Romagnolo (8,5 jr. en 19,5 kilo) heb ik kort geleden overgezet op Barfmenu i.v.m. huidproblemen. Dit gaat een stuk beter, maar hij lust alleen de lam- en visvariant. Hij eet dus iedere dag lam en af en toe twee dagen vis tussendoor. Ik ben bang dat hij toch  voedingsstoffen mist omdat ik niet kan afwisselen met minimaal 4 soorten dier. Waar kan ik dit mee aanvullen of is er een ander merk KVV wat wel de benodigde ingrediënten bezit? Hij mag (voorlopig) geen rundvlees en granen.

 
Geplaatst : 14/10/2014 8:16 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is inderdaad een erg beperkt menu. Misschien kun je andere smaken van andere merken proberen, en dan voor de zekerheid alleen mixen die voor 100% uit vleesproducten en eventueel groenten bestaan. Goede merken zijn bijvoorbeeld Haaksbarf, CarniVoer en Oervoer, dat zijn zuivere producten van goede kwaliteit, die voor 100% uit 1 diersoort bestaan. Als het niet lukt 4 diersoorten te vinden die hij verdraagt en lust, dan kun je zelf een multivitamine voor de hond toevoegen.

 
Geplaatst : 14/10/2014 3:13 pm
(@dono-luna)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Ik ga zeker andere merken proberen maar hij is een super kieskeurige hond, dus verwacht daar niet al teveel van. Als ik uiteindelijk toch over moet op toevoegen van multivitamine, maakt het dan nog uit welk merk  ik koop? Ik neem aan dat er toch nog wel verschil zit in de samenstelling?

 
Geplaatst : 15/10/2014 7:29 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat soms helpt is om het te verhitten (als er maar geen ongemalen stukken bot inzit) en als hij het lust kun je het steeds rauwe voeren. Of een nieuwe smaak combineren met een smaak die hij wel lust, en dan langzaam de 'lekkere smaak' minderen.

Ja er zit verschil in kwaliteit en samenstelling van multivitamjnes, maar ik heb me hier nog niet in verdiept. Ik kan je hier helaas niet in adviseren.

 
Geplaatst : 15/10/2014 1:59 pm
Deel: