Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welsh Corgi Pup

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,954 Bekeken
(@zoe2003)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hall allemaal,

Over een week of vier krijgen wij een Welsh Corgi Cardigan pup in huis. Ze krijgt bij de fokker al rauw vlees en zij adviseert ook om daarmee door te gaan. Na mijn verschillende honden al twintig jaar brokken te hebben gevoerd, ben ik toch eens gaan spitten. Na het lezen van diverse artikelen en deze goeie website, begin ik er inmiddels van overtuigd te raken...

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf samenstellen niet zo zie zitten. Ik voel dan ook meer voor KVV. Maar... Wat kan ik mijn Welsh Corgi (pup) het beste geven? De Corgi's moeten natuurlijk behoed worden voor rugklachten, oogaandoeningen en een aantal andere, ras-specifieke problemen.

Kan iemand mij opweg helpen? Of heeft iemand misschien ervaring met Corgi's i.c.m. KVV?

Groeten,

Dennis 

 
Geplaatst : 08/04/2015 6:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Dennis,

Wat leuk, weer een pup in het vooruitzicht! Voor een Corgi lijkt het me belangrijk dat het skelet (en het bindweefsel) zich goed kan ontwikkelen. Ik lees dat de oogziekte niet ontstaat bij goed fokbeleid, omdat het erfelijk is.

Het is belangrijk om op het calcium- en fosforgehalte te letten, en te kiezen voor een kvv met:
- genoeg en niet teveel calcium (0,5%-0,8% ongeveer)
- meer calcium dan fosfor (0,4%-0,5% fosfor ongeveer)
En niet teveel vet (max 16% bijvoorbeeld)

Daarnaast kun je dit artikel eens doorlezen voor algemene informatie rondom het uitkiezen van een merk:
http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-kvv

Succes! En veel plezier straks met de pup :)

 
Geplaatst : 09/04/2015 10:04 am
Deel: