Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pup en jeuk

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
547 Bekeken
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Luna is nu bijna 6 maanden en doet het goed hier in huis. Onze twee zorgjongens zijn dol op haar en dat geeft hele mooie momenten. Een hond die met man en macht tussen hen in wil gaan liggen en mee tv wil gaan kijken. Top.

Nu is het alleen zo dat ze heel veel jeuk heeft. De dierenarts geeft dan weer antibiotica voor de ontstoken oren die ze dan ook weer heeft. Maar ik denk dat ze daar dus  weer meer jeuk van krijgt.

Ze krijgt nu Kivo compleet en af en toe vis van Kiezebrink. De pens geef ik niet meer.

Wat zou ik nog meer aan die jeuk  kunnen doen? Haar vacht is en blijft mooi. Het zit echt tussen de achterpoten.

Zelf ben ik niet zo van de antibiotica en zo.

 

 
Geplaatst : 07/04/2015 10:17 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je al aan voedingsallergie gedacht? Ik zou sowieso even probiotica geven voor of bij het eten, om de darmflora te laten herstellen na de antibiotica. Om voedselallergie aan te pakken of uit te sluiten, kun je zes weken een kvv met 1 diersoort voeren die Luna nooit heeft gehad, of eventueel Kivo Geit (zit naast geit ook konijn in). Als de klachten verdwijnen, dan heeft Luna dus een allergie voor een diersoort in Kivo Compleet.

Voor meer info kun je dit artikel doorlezen: http://www.voerwijzer.com/voedselallergie-bij-hond-en-kat en het vervolgartikel over eliminatiedieet op kvv. Daarin staat ook hoe je na die zes weken een menu kunt opbouwen.

Ik hoop dat het zo op te lossen is, het zou toch wel erg leuk zijn als Luna lekker gezond zich tussen de jongens wurmt :)

 
Geplaatst : 08/04/2015 2:59 pm
Deel: