Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hoeveelheid voer.

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
515 Bekeken
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Luna is nu bijna 6 maanden. Een echte slungelige puberhond.

Wij geen haar nu nog drie keer per dag 40 gram vlees per  kilo lichaamsgewicht. Nu hoor ik om mij heen dat het naar twee keer per dag kan.

Luna eet nog steeds heel erg snel, laat niets staan,  ook niet nu de tanden er uit vliegen met het wisselen.

Maar ook dat ze naar 20 gram vlees per kilo lichaamsgewicht mag.

En door al die adviezen zie ik de boom in het bos niet meer.

Dus een duidelijk antwoord zou fijn zijn.

 
Geplaatst : 27/03/2015 8:41 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je het overzichtje in dit artikel bekeken? http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv. Daarin staat een duidelijke richtlijn. Hoeveel je hond werkelijk nodig heeft, hangt ook af van bijvoorbeeld zijn grootte en activiteitenniveau. Je kunt goed checken of je genoeg/teveel geeft door de ribben te voelen. De ribben moeten makkelijk voelbaar zijn, zonder vetlaagje overheen, maar niet zichtbaar zijn.

 
Geplaatst : 27/03/2015 9:54 am
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Dus dan mag ze over naar twee keer, maar ze eet nog steeds  met smaak en vooral heel erg gulzig. En ze is aan de schrille kant. Dus  ik twijfel nog.

 

 
Geplaatst : 28/03/2015 4:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is niet erg om nog even drie keer per dag aan te houden als je twijfelt. Je kunt het bijvoorbeeld gaan proberen om twee keer per dag te voeten als je merkt dat minder eten nodig heeft in relatie met het lichaamsgewicht, en dan kijken of het bevalt of niet.

 
Geplaatst : 29/03/2015 9:55 am
Deel: