Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Anaalklieren

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
854 Bekeken
(@1populier)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Mijn golden krijgt DARF , is anderhalf jaar en ik heb één x z'n anaalklieren uit laten drukken .

De da adviseert mij eens in de maand langs te komen om dit te laten doen .

Dat is geen probleem maar is dit de oplossing en word het dan niet steeds vaker ?

Haar ontlasting is vrij hard en je zou denken dat het dan wel vanzelf zou gaan maar ik heb ook gelezen dat door het zo hard ook juist problemen kan veroorzaken .

Mijn vraag aan jou is * gewoon maandelijks uitdrukken 

                                * ander voer met misschien minder bot ( en welke dan ? Niet duurder dan DARF )

                                * misschien iets van een olie of lijnzaad toevoegen of zo ?

 

 
Geplaatst : 07/03/2015 11:22 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat maandelijks laten uitdrukken niet te voorkomen is met voeding, als de ontlasting al vrij hard is. Het kan geen kwaad hoor, harde ontlasting, als de hond geen problemen heeft met poepen. Als het poepen moeilijk gaat of zeer doet, dan is het wel nodig om een andere voeding te zoeken. Dat harde ontlasting juist voor volle anaalklieren zou zorgen, heb ik nog nooit gehoord.

Je kunt natuurlijk sowieso een maand een andere voeding proberen om te kijken of het verandert.

 
Geplaatst : 07/03/2015 3:31 pm
(@1populier)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik las dat bij te harde en droge ontlasting de druk dermate hoog is dat de anus verkrampt  waardoor de openingetjes van de anaalklieren word dicht geklemd .

Zal proberen of een maandje ander voer geen volle anaalzakken oplevert.

bedankt voor je reactie

 
Geplaatst : 07/03/2015 11:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is een interessante theorie, ik zal eens kijken of ik dit vaker tegenkom of kan herkennen bij honden die anaalklierproblemen op rauwe vleesvoeding hebben.

 
Geplaatst : 09/03/2015 12:36 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
 

Mijn hond heeft ook soms last van z'n anaalklieren, lijkt alsof ze niet echt goed geleegd worden. Ik ben andere merken KVV gaan proberen. Sinds ik Tamro compleet geef gaat het veel beter en heeft hij er eigenlijk geen last meer van. 

 
Geplaatst : 09/03/2015 7:23 pm
(@1populier)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Wil om deze reden nu haaksbarf gaan voeren maar stuit op een verhaal in de winkel dat het haaksbarf nu 'de graaf ' is geworden .

Nu heb ik op jou site hier ook iets over gelezen maar vraag mij nu af wat jou bevindingen zijn over 'de graaf ' want in de winkel werd me verteld dat hier toch door klanten word gezegd dat het er heel anders uit ziet.

Heb jij evt. nog een suggestie van KVV met minder bot percentage ?

vriendelijke groet Relinde 

 

 
Geplaatst : 28/04/2015 10:10 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Haaksbarf bestaat nog gewoon en is zeker geen 'de Graaf' geworden. Dit wordt overigens wel vaker beweerd maar is NIET waar.

Ik voer zelf Haaksbarf tot grote tevredenheid. En heb toendertijd zelf contact gehad met Haaksbarf over dat '  Graafbarf' en het heeft helemaal niets met elkaar te maken.

 
Geplaatst : 28/04/2015 7:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Klopt, dat was mijn bevinding ook. Het viel mij ook op dat Graafbarf precies dezelfde ingrediënten, verhoudingen en zelfs dezelfde analyses heeft als Haaksbarf. Navraag bij Haaksbarf leerde mij dat Haaksbarf van niets wist en dat het dus niet dezelfde voeding kan (mag) zijn.

Qua botgehalte in kvv's, weet ik zo geen merken uit mijn hoofd. Let op het calciumgehalte, dat zegt meer dan het botgehalte. Je kunt mixen met lage calciumgehaltes vinden door in het kvv-overzicht te selecteren op merken met een laag fosforgehalte. Omdat calcium en fosfor aan elkaar gerelateerd is, hebben mixen met weinig fosfor bijna altijd ook weinig calcium. Daarnaast ben ik nu bezig met een overzicht waarbij de calciumgehaltes van heel veel mixen te zien is en sorteerbaar moet worden www.Voerwijzer.com/versvlees. Ik heb nog niet alle mixen erin, is enorm veel werk, en ik hoop dat ik doorzet om het af te maken. (Hulp is welkom ;) )

 
Geplaatst : 29/04/2015 8:21 am
Deel: