Forum

Juiste kcal voor pu...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Juiste kcal voor pup

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,328 Bekeken
(@feetje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Na lang zoeken op deze website hebben we besloten om voor onze pup van 15 weken over te gaan op Arkana Wild Prairie. 

Nu komen we er alleen niet uit hoeveel we moeten geven. 

Als we de Kcal meter van je website gebruiken moeten we veel meer gram voer geven als wat Arkana op haar site vermeld voor volwassen honden.

Als we het omrekenen naar het advies naar Arkana voor volwassen hond, zouden we onze pup ipv 1464 kcal per dag (volgens de kcal meter) 1157 kcal per dag gaan geven. 

Klopt dit? We willen graag dat hij de juiste hoeveelheid aan eiwitten en calcium binnen krijgt en niet te hard groeit ivm groeipijnen /dikte.

Alvast hartelijk bedankt.

 

 
Geplaatst : 20/08/2015 11:34 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoe zwaar is je pup, en wat is zijn/haar geschatte volwassen gewicht?

Acana adviseert om tot de leeftijd van 3 maanden tweemaal de geadviseerde hoeveelheid voor volwassenen te geven.

De Fediaf-richtlijnen adviseren:
Pups tot 50% van volwassen gewicht: 210 kcal per kg^0,75
Pups 50%-80% van volwassen gewicht: 175 kcal per kg^0,75

Kg^0,75 is het aantal kilogram tot de macht 0,75.

Je zou gewoon het advies van Acana kunnen aanhouden en goed in de gaten houden of je pup goed op gewicht blijft (ribben niet zichtbaar, wel makkelijk voelbaar).

 
Geplaatst : 20/08/2015 11:53 am
(@feetje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Fellow weegt nu ongeveer 13 kilo en zal rond de 25 kilo gaan wegen. Kan ook meer zijn, de verwachting is dat hij een grote hond wordt.

Vorige week bij de dierenarts vond ik hem al aan de schrale kant maar de dierenarts was tevreden.

persoonlijk vind ik hem nu te schraal en als ik nu ook je berekening hanteer dan krijgt hij nu te weinig.

Als we het goed begrijpen mag hij nu 399 gram per dag. 

 

 
Geplaatst : 20/08/2015 6:25 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De aanbevolen hoeveelheid van Acana is nogal breed, maar ik kom op ongeveer 300 gram tot 400 gram per dag. Acana Wild Prairie bevat 3615 kcal/kg, dus dat komt neer op 1084 - 1446 kcal per dag. En volgens de Fediaf-aanbeveling heeft je pup ongeveer 1437 gram per dat nodig. Ik zou dan inderdaad 400 gram per dag aanhouden.

 
Geplaatst : 22/08/2015 12:53 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
 

Ik lees even mee, jullie hebben het hier over de " Kcal meter op deze site ". Waar kan ik die vinden? Zou ik graag inzien. Alvast bedankt

 
Geplaatst : 28/01/2016 8:48 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op Voerwijzer staat nog geen kcal-meter, maar er zijn wel Amerikaanse kcal-calculators online te vinden. Ik bereken het zelf met de richtlijnen van de Fediaf, en het is wel de bedoeling dat er ooit nog een calculator online komt, of in een speciale app.

 
Geplaatst : 28/01/2016 5:13 pm
Deel: