Forum

Hond met Kanker
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hond met Kanker

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,480 Bekeken
 Iris
(@iris)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,

Ik heb een Amerikaanse Bulldog van 6 jaar.

Wij hebben van de week tehoren gekregen dat zei lymphekanker heeft.

Na alle belangrijke onderzoeken hebben wij besloten om met chemo verder te gaan.

Mijn vraag is dan ook ;

Wat kunnen we nu het beste gaan voeren?

En wat heeft ze specifiek nodig, zeker tijdens de chemo om sterk en gezond te blijven?

Ik neem aan dat ze tijdens de chemo andere voedingsstoffen/vitamines/kruiden nodig heeft....?

Het is moeilijk terug te vinden op internet, maar als ik het goed begrepen heb heeft ze nu meer eiwit en heel weinig koolhydraten nodig....

Ook zei de dierenarts dat ze extra ijzer nodig heeft . ( in de vorm van roosvice ferro....en spinazie)

Het maakt ons allemaal niks uit, als ze maar krijgt wat ze nodig heeft en wat haar gezond en sterkt houd.

Heeft U misschien advies over wat we moeten gaan voeren of weet Uiemand die ervaring heeft met honden die chemo krijgen en voeding?

Uw antwoord tegemoed ziend,

m vr gr Iris

 
Geplaatst : 24/08/2015 8:01 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Iris,

Ik heb me weinig verdiept in kruiden en supplementen bij kanker en chemokuren . Ik kan je geen volledig advies geven, maar wel aanreiken wat ik weet, voornamelijk met betrekking tot bestrijden van de kanker.

Voeding

Qua voeding lijkt mij rauwe vleesvoeding zonder koolhydraten de beste keus. Een ketogeen dieet (dus zonder koolhydraten), schijnt goed te helpen en uit een klein onderzoekje voor het boek Kanker bij Honden lijkt het zo te zijn dat kanker bij honden op rauwe vleesvoeding minder vaak voorkomt dan bij honden op brokken. Verder zit er in rauwe vleesvoeding minder kankerverwekkende stoffen.

Supplementatie
Er worden goede resultaten behaald met cbd/thc-olie bij de bestrijding van kanker. Op internet en op youtube vind je verhalen over honden (en mensen) die weer een goed leven hebben door deze olie.

Bij mensen gebruiken ze wel megadoses vitamine C om de kanker te bestrijden, en dit zal hetzelfde effect hebben bij honden. Honden maken zelf vitamine C aan, maar ik vermoed dat ze niet de enorme hoeveelheden kunnen aanmaken die nodig zijn in dit geval. Ik zou dit bespreken met een goede orthomoleculair therapeut voor honden.

Professioneel advies
Ik kan je aanraden Ingrid Smolders te benaderen van http://www.into-the-wild.nl. Zij is voedingsadviseur, orthomoleculair therapeut en kruidendeskundige voor honden. Verder is wellicht dit boekje interessant voor je:
var bol_pml={"id":"bol_1440499534561","secure":false,"baseUrl":"partnerprogramma.bol.com","urlPrefix":"http://aai.bol.com/openapi/services/aai/","productId":"productid=1001004011542552&","site_id":"33011","target":true,"rating":false,"price":true,"link_name":"Kankerbijhonden","link_subid":"Forum","image_size":false,"image_position":"left","width":"250","cols":"1","background_color":"#FFFFFF","text_color":"#CB0100","link_color":"#0000FF","border_color":"#D2D2D2","letter_type":"verdana","letter_size":"11"};

 
Geplaatst : 25/08/2015 11:50 am
Deel: