Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Carnis

9 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,847 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Heeft er iemand ervaring met Carnis? Wat zijn daar de ingrediënten van? zoals bijvoorbeeld het percentage van het vlees

 
Geplaatst : 27/08/2012 7:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op een hondenforum zag ik deze samenstelling:

Samenstelling: zalm, maïs, havermout, pluimveevet, 

zalmolie, vitamine, mineralen, chondroitine, 

glucosamine 

Koper (Koper(II)sulfaat pentahydraat).............. 5.0 mg 

Zink (zinksulfaat monohydraat) ..................... 65.0 mg 

IJzer (IJzersulfaat monohydraat)................... 50.0 mg 

Mangaan (mangaan(II)oxyde) ........................35.0 mg 

Kobalt (Kobalthydrox ydecarbonaat monohydraat).. 0.5 mg 

Jodium (calciumiodaat watervrij) ................... 1.5 mg 

Eiwit/Crude protein/Rohprotein........................26.0 % 

Vet/Crude oils and fats/Rohöle und -Fette............. 11.0 % 

As/Crude ash/Rohasche .................................. 7.5 % 

Calcium/Calcium/Kalzium ............................... 1.2 % 

Fosfor/Phosphorus/Phosphor ............................ 0.8 %

Hieruit kan ik halen dat er ongeveer 45% koolhydraten inzitten, dat is ongeveer 50% graan (mais en havermout).

Het bevat ongeveer 21% dierlijke eiwitten, wat gelijk staat aan ongeveer 26% vlees.

 
Geplaatst : 28/08/2012 9:58 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hartelijk bedankt voor je informatie. Is dit een goede brok? lijkt mij dat er veel graan in zit of zie ik dat verkeerd?
Nu voer ik mijn hond Dog Lovers Gold, hoe is Carnis in vergelijking met DLG?
Ik dacht, Carnis is een geperste brok, dus het zal wel beter zijn

 
Geplaatst : 28/08/2012 10:31 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou liever minder graan en meer vlees voeren, maar er zijn ook een hoop slechtere brokken. Qua samenstelling vind ik Dog Lovers Gold beter, omdat:

- er minder koolhydraten inzitten

- er meer vet inzit

- er probiotica inzitten

De kwaliteit van de gronstoffen speelt natuurlijk ook een rol, maar die is lastig te achterhalen. De samenstelling van Dog Lovers Gold is wel specifieker bekend.

Geperst gaat niet per definitie boven geexpandeerd of geextrudeerd vind ik.

 
Geplaatst : 29/08/2012 6:15 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Oke. Hartelijk bedankt voor je informatie!!

 
Geplaatst : 30/08/2012 8:52 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

De Carnis kip/rund geperste brok is dat een goede geperste brok? Ik geef nu Biofood puppy/small breed. Mijn hondje vindt het een heerlijk brok. Maar omdat ze soms en dan voornamelijk s' morgens gras gaat eten en dan is de ontlasting ook slechter, ze gaat verschillende keren zitten en heeft er soms bloed bij. Vaak heeft ze de rest van de dag verder geen ontlasting meer en de volgende dag is het weer goed. De eetlust is vaak op zo ' n moment ook niet goed. Dan gaat het weer een paar dagen of een paar weken goed den dan herhaalt het zich weer. Een tijdje terug is er al een giarda test gedaan, maar daar kwam niet uit. Heeft het zin om een andere brok te proberen b.v. die van Carnis?

 
Geplaatst : 10/04/2016 9:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee Biofood Geperst Puppy & Small Breed vind ik een betere samenstelling hebben dan Carnis Kip/rund. In Biofood zit meer eiwit, meer vet en minder koolhydraten. Biofood voegt betere mineralen toe. Daarnaast verschillen ze weinig qua samenstelling (mais, kip) en ik denk dat het daardoor ook weinig zin heeft. Heb je ook natvoer of rauwe vleesvoeding overwogen of geprobeerd? Dit soort klachten zijn daar vaak goed mee op te lossen.

 
Geplaatst : 11/04/2016 9:45 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik geef haar bij de geperste brok een beetje vleesvoeding, ook van Biofood.  Ze heeft ook niet constant klachten, maar de laatste week was het weer vaak raak. Als een hond niet tegen een geperste brok kan, dan zou het probleem toch constant aanwezig moeten zijn. Spugen doet ze eigenlijk nooit, het is dan alleen de ontlasting en vaak s morgens en dan heeft ze ook geen eetlust en eet dus gras. Geef de brokken ook al al verdeeld over 3x perdag  en dan voor het slapen de laatste keer.  Dit soort klachten heeft toch niet te maken met geperste brokken?. Ik geef deze brok omdat het natuurlijke brokken zijn.

 

 
Geplaatst : 11/04/2016 10:57 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als het met de brok te maken heeft, zou je inderdaad zeggen dat het constant aanwezig moet zijn. Maar dat weet je pas als je een andere brok hebt geprobeerd.  Of twee weken alleen het natvoer van Biofood (of een ander merk, want Biofood vleesvoeding is wel vrij duur voor de kwaliteit). Ik denk niet dat het eraan ligt dat de brok geperst is, dus je kunt prima een andere geperste brok proberen als je dat wilt. Maar ik zou wel kiezen voor een brok met een andere samenstelling, dus bijvoorbeeld geen mais en geen kip.

 
Geplaatst : 12/04/2016 8:48 am
Deel: