Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nutro Choice

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,274 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Wie heeft ervaring met Nutro Choice? Wij zijn na de brok van de fokker (Natur Dog, Italiaans merk, niet verkrijgbaar in Nederland) overgestapt naar Nutro Choice, large breed puppy. Onze riesenschnauzer van 5 maanden krijgt het nu een week of 6 maar de ontlasting is nog vrij zacht en vooral veel. We geven er ook wat Rodi pens bij zodat ze zeker voldoende vlees binnen krijgt. Ze ziet er goed uit, eet goed en glanst goed. Wel al twee blaasontstekingen gehad, maar dat zal er weinig mee te maken hebben....?
We overwegen een overstap, liever niet naar een van de dure commerciële merken.
De dierenwinkel adviseert niet weer een overstap te maken maar de hond nog meer tijd te geven om te wennen omdat de darmen anders steeds blijven reageren op een andere brok. Iemand goede raad?

 
Geplaatst : 14/09/2012 10:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb geen ervaring me Nutro Choice, maar het is duidelijk wel een commerciele brok. Jullie voeren ook Rodi lees ik, maar waarom willen jullie niet helemaal over op rauwe voeding? Blaasontstekingem hebben wel een relatie met voeding. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar het schijnt dat het helpt om ervoor te zorgen dat ze genoeg drinkt en om cranberry te supplementeren. Volgens mij is er ook een relatie met de zuurgraad in de blaas en blaasontsteking, en de zuurgraad is te beinvloeden met voeding. Na zes weken zou je toch wel verbetering moeten zien in de ontlasting en ik zou er wel voor kiezen om een betere brok te proberen. Acana, Orijen en Applaws hebben een large breed puppybrok, dit zijn goede merken. Maar rauwe vleesvoeding is natuurlijk het beste afgestemd op de voedingsbehoefte van de hond, en een speciale puppymix is hierbij niet nodig.

 
Geplaatst : 17/09/2012 1:49 pm
Deel: