Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

kennels favourite

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,403 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik lees eigenlijk weinig tot niets over kennels favourite. Wie kan me iets meer over deze brok vertellen

 
Geplaatst : 16/09/2012 10:26 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De Adult variant bevat: gedroogd pluimveevlees, maïs, gebroken rijst, gerst, pluimveevet, tarwe zemelen, gedroogde bietpulp, tarwe, gedroogde gistextract (bron van mannan-oligo-saccharides), gehydrolyseerde gelatine, vismeel, zalmolie, eipoeder, monocalcium fosfaat, lecithine, gehydrolyseerde kippenlever, lijnzaad olie, gehydroliseerde schaaldieren (rijk aan glucosamine), extract van gehydroliseerd kraakbeen (rijk aan chondroïtine).**** Met oxidatie tegengaande stof sterk tocopherol-houdend extract van natuurlijke oorsprong (vitamine E) en conserveringsmiddelen citroenzuur, calciumpropionaat en sorbinezuur, toegestaan door de EU.

De samenstelling in percentages ongeveer
42% koolhydraten (uit graan)
5% plantaardig eiwit (uit graan)
21% dierlijk eiwit (uit vlees, gelatine, ei, zalm, schaaldieren)
15% dierlijk vet (uit vlees, ei en pluimveevet)

Het bevat
- natuurlijke antioxidanten (pluspunt)
- vitamine K3 (schadelijk)
- msg uit gehydroliseerde eiwitten (schadelijk)

 
Geplaatst : 17/09/2012 1:28 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Dank voor je reactie. Ik zit er over te denken om voor de kennels favourite m5 te gaan. Zit volgens mij geen tarwe in?
Maar is het een goede brok, of zitten er teveel haken en ogen aan.

 
Geplaatst : 17/09/2012 4:28 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zie de volgende ingredienten staan bij Kennels Favourite M5, een analyse kan ik niet vinden. Samenstelling: ontsloten maïs, gedroogd rundvlees, ontsloten tarwe, gedroogd pluimveevlees, pluimveevet, palmvet, rundvet, gedroogde bietpulp, hemoglobinepoeder, rijst, gedroogde gistextract (bron van mannan-oligosaccharides), lecithine, poeder van pure groen lipmossel (Perna canaliculus) (rijk aan glucosamine), poeder van diepzee haaikraakbeen (rijk aan chondroïtine), kruid.

Er zit dus wel tarwe in. Wederom is graan het eerste ingredient.

 
Geplaatst : 26/09/2012 1:16 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

jammer dat niet duidelijk is hoeveel percentage er van elk in zit

 
Geplaatst : 29/09/2012 10:21 am
Deel: