Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Sanimed

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,255 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

In het hondenbrokken vergelijkingsoverzicht staat er geen info over Sanimed. Is er iets over de samenstelling bekend? Wat zijn de ervaringen met Sanimed?

 
Geplaatst : 17/09/2012 11:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Sanimed Adult

Rijst, maïs, pluimveemeel, bietenpulp, pluimveehydrolysaat, vitaminen, globinepoeder, zalmolie,, pluimveevet, haringmeel, lamsvlees, rundvet, gist, kippenleverextract, eipoeder, lecithine, L-lysine, lijnzaadolie, kaliumchloride, DL-methionine.

21% eiwit, 10% vet, 2,5% vezel, 5% as, 8% vocht, 59% koolhydraten, 0.7% calcium, 0.5% fosfor, 0.15% natrium

Ervaringen ermee ken ik niet. Wel kan ik wat zeggen over de samenstelling. Het bevat voornamelijk rijst en mais (voor meer dan 65%), wat niet in een goede brok hoort. Dit kun je vergelijken met andere brokken door het koolhydraatgehalte te vergelijken. Granen bevatten ook nog eiwit, dus er zit altijd meer graan in dan het percentage koolhydraten. Het bevat weinig eiwit en weinig vet, minder dan ik zou aanraden. Gelukkig wel voornamelijk dierlijke eiwitten en dierlijk vet. Een kwalijk ingredient vind ik pluimveehydrolysaat, dit bevat msg en daaraan worden veel negatieve gezondheidseffecten toegeschreven.

Ze noemen mooie argumenten in de link die ik hierboven heb geplaatst:

- weinig eiwit, om de lever en nieren te ontzien: volgens de bronnen die ik betrouwbaar vindt, hebben vooral eiwitbronnen van slechte kwaliteit negatief effect op de lever en nieren en niet de hoeveelheid eiwit.

- goed verteerbare eiwitten, vetten en koolhydraten: niet beter verteerbaar dan een andere brok met goede vleesproducten en dierlijke vetten

- rijk in omega 3 vetzuren: dit klopt en vind ik ook een pluspunt

- weinig natrium om hartproblemen te voorkomen: ik ben eens in deze materie gedoken en volgens mijn informatie bleek dat er geen verhoogde kans is op hartproblemen, maar dat als er hartproblemen zijn wel op het natriumgehalte gelet moet worden.  http://www.voerwijzer.com/artikelen/zoutgehalte-brokken

- hoog gehalte aan ruwe vezel voor een goede darmwerking; dit valt wel mee, is vrij gemiddeld

 

 
Geplaatst : 19/09/2012 5:22 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Wij voeren onze hond Sanimed hypoallergeen, hij heeft nog steeds problemen met jeuk, wij vragen ons af of dit wel de goede brok is. Sanimed komt van de dierenarts. Ik heb gekeken naar orijen en wolfsblut, war is het beste voer voor onze 4 jarige Heidewachtel die veel beweging heeft. Hartelijk dank, Hetty Logtens.

 
Geplaatst : 22/10/2012 12:46 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In de meeste gevallen verdwijnen huidklachten door het voeren van rauwe vleesvoeding. Als je brok wilt voeren, voer dan een andere koolhydraatbron dan je nu doet en vermijd de diersoorten die je hond heeft gehad sinds de klachten er zijn.

 
Geplaatst : 22/10/2012 12:35 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Beste,

Heb je soms meer info over de sanimed atopy/sensitive worst?

Onze hond heeft irritable bowel syndrome en heeft volgens de dierenarts voeding nodig met gehydrolyseerde eiwitten. Ik ben niet te vinden voor geexpanseerde brokken en vind geen persbrokken met gehydrolyseerde eiwitten. Enkel deze worst. Heb je hier info over?

Alvast bedankt!

Valerie

 
Geplaatst : 24/11/2015 10:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ben het met je eens dat de worst gezonder is dan de brokken.

Sanimed Atopy Sensitive worst
Rijst (11,5%), gehydrolyseerde vis (11%), dierlijk vet, visolie (zalmolie), cellulose, gehydrolyseerde kippenlever, mineralen, borageolie.

Je kunt het online bestellen bij Medpets:
http://www.medpets.nl/atopy+sensitive+worst/1661/

 
Geplaatst : 25/11/2015 11:28 am
Deel: