Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Dr. Clauder's Best Choice Junior Large/Giant

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,432 Bekeken
(@louleroux)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Halllo,

Over een aantal weken komt onze mastiff pup van dan 8 wkn bij ons wonen. Wij willen haar 4-5 dgn per week een brok gaan voeren en 2-3 dgn KVV. Na een wilde voer ontdekkingstocht kwam ik vooralsnog op Acana Heritage Large Breed Puppy uit als voorkeur om mee te gaan starten. De fokker geeft pups Dr. Clauder's Best Choice Junior Large/Giant afgewisseld met Wolfsblut.
Heeft er iemand ervaring met Dr. Clauder's Best Choice Junior Large/Giant? En Kan iemand mij vertellen hoe ik nu juist bereken wat de calciumhoeveelheid per 1000kcal is?
https://cdn.ranzijn.nl/media/catalog/product/cache/0/image/1200x/472321edac810f9b2465a359d8cdc0b5/3/1/312229_1.jp g" alt="Samenstelling Best Choice" />

 
Geplaatst : 13/02/2017 5:15 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb geen ervaring met Dr. Clauder’s Best Choice Junior Large/Giant, maar ik kan wel mijn mening geven over de samenstelling. Is het deze?

Dr. Clauder's Best Choice Junior Large/Giant ingredienten:
Gevogeltevleesmeel (25,5%), Mais, Maismeel, Rijst, Gevogeltevet, Bietenpulp, Eiwithydrolysaat, Lijnzaad, Gelatinehydrolysaat (2%), Witlofpoeder (1%), Gedroogde biergist (incl. 0,05% glucan), Gedroogd ei, Kalium chloride, Natrium chloride, Mosselvleesmeel (0,1%)

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit 26%
Ruw vet 15%
Ruwe celstof 2,5%
Ruwe as 6%
Calcium 0,95%
Fosfor 0,80%
Natrium 0,30%

Dit lijkt me best een ok brok, maar Acana Heritage Large Breed Puppy vind ik zelf veel beter. Daar zit geen maïs in, minder koolhydraten, echte voeding die voedingsstoffen leveren in plaats van een goedkoop supplement eraan toevoegen, geen ongezonde bewaarstoffen in de grondstoffen en vlees van dieren die buiten konden komen.

Hoe je de hoeveelheid calcium per 1000 kcal berekend vind je in het artikel Calciumgehalte berekenen per 1000 kcal.

 
Geplaatst : 15/02/2017 10:22 am
(@louleroux)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dankjewel voor je antwoord Meike!

 
Geplaatst : 15/02/2017 11:59 am
Deel: