Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Dr. Clauder's Best Choice Sensitive

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,436 Bekeken
(@beagle_bo)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Heeft iemand ervaring met Dr. Clauder's Best Choice Sensitive Plus Zalm en Aardappel

Hier kan ik niets over vinden

Alvast bedankt

 
Geplaatst : 15/06/2017 2:08 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ken geen ervaringen met Dr. Clauder’s Best Choice Sensitive Plus Zalm en Aardappel, maar kan wel de samenstelling beoordelen.

Aardappelmeel (58%)
Zalmmeel (20%)
Bietenpulp
Eiwithydrolysaat
Gevogeltevet
Lijnzaad
Visolie (1%)
Witlofpoeder (1%)
Calciumcarbonaat
Monocalciumfosfaat
Gedroogde biergist (incl. 0,05% glucan)
Walnootolie (0,1%)

Ruw eiwit 20%
Ruw vet 10%
Ruwe celstof 3%
Ruwe as 7,5%
Calcium 1%
Fosfor 0,9%
Natrium 0,35%

Beoordeling
Als eerste valt me op dat de brok voor meer dan de helft uit aardappel bestaat, dit is erg veel. Aardappel geeft een relatief sterke suikerspiegelschommeling en helemaal als er zoveel van in zit. Er zitten veel koolhydraten in, en weinig eiwit en vet. Weinig eiwit kan een voordeel in bij allergische klachten, maar het heeft wel nutritionele nadelen. Eiwit is er erg belangrijk onderdeel van de voeding voor vele lichaamsfuncties.

Bietenpulp is opzich ok, zolang er niet teveel van inzit. Nadeel is wel dat er restsuikers inzitten, die weer bijdragen aan een sterkere suikerspiegelschommeling.

Eiwithydrolysaat is vaak als smaakstof toegevoegd, zie het artikel MSG in brokken.

Lijnzaad vind ik een onnodig ingrediënt. De oliën zijn onstabiel en oxideren snel. Bovendien zijn de oliën niet goed bruikbaar voor het lichaam.

Biergist kan een allergische reactie geven, als het niet gehydrolyseerd is. Houdt hier rekening mee als je hond allergische klachten heeft.

Het weinige vet bestaat uit vrij onstabiele vetten: gevogeltevet, lijnzaad, walnootolie en visolie. Dit betekent dat je de brok niet lang kunt bewaren, de vetten oxideren snel en dat levert ongezonde stoffen op. Miximaal twee weken bewaren na openen, met de zak in een goed afgesloten ton.

Kortom: ik zou deze brok niet als eerste aanraden.

 
Geplaatst : 18/06/2017 3:44 pm
Deel: