Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hills Vet Essential Puppy

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,430 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ik kreeg de volgende vraag:

Hallo Meike
Toch nog even naar de dierenarts gegaan.
Onze teckel is overgestapt op Hills vet essentials puppy. Tot mijn verbazing een normale ontlasting. Mijn vraag ?
Na alle recenties over Hills te hebben gelezen twijfel ik of dit het juiste voer is. Ik kom teveel negatieve recenties tegen en ik wil echt het beste voor de hond

Graag advies hier over.

 
Geplaatst : 21/06/2017 1:41 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Vind ik Hills Vet Essential Puppy een goede brok?

Nee. Er zit vooral veel mais in, en het heeft en vrij laag eiwitgehalte voor pups vind ik. Daarbij is het eiwit deels uit maisgluten, wat een minderwaardige (maar goedkope) eiwitbron is. Eiwithydrolysaat ben ik ook niet heel enthousiast over omdat volgens mij de micronutrienten eruit zijn, maar het is volgens mij wel prima eiwit.

Naast het eiwitgehalte en de kwaliteit ervan, vind ik ook dat lijnzaad niet in brokken horen. Lijnzaad bevat veel onstabiele vetten, die dus snel oxideren en daarmee zorgen voor ongezonde stoffen en het verminderen van bepaalde micronutrienten. Bovendien zijn de omega 3 vetzuren die het levert niet zo waardevol, omdat het lichaam deze nog moet omzetten om ze te kunnen gebruiken en deze omzetting werkt niet zo goed bij honden.

Verder is het onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd, en of er vrije glutamaat inzit (eiwithydrolysaat is mogelijk een bron hiervan, afhankelijk van welk eiwit er gehydrolyseerd is) en of er menadion aan is toegevoegd.

Wat zijn goede alternatieven voor Hills Vet Essential Puppy?
Lees als eerste het artikel Wat zijn de beste puppybrokken eens door. Dit zijn de brokken die ik als eerste aanraad. Maar deze zijn wel wat duurder, er zijn ook goedkopere alternatieven die ik beter vind dan Hills, ook voor pups van grote rassen. Dat zijn de puppybrokken van Biofood en die van Profine. Beiden een prima prijs/kwaliteit-verhouding.

Samenstelling Hills Vet Essential Puppy

Maïs, kippen- (32%) en kalkoenenmeel, dierlijk vet, eiwithydrolysaat, gedroogde bietenpulp, maïsglutenmeel, mineralen, visolie, lijnzaad, brouwersrijst, vitaminen, sporenelementen, L-tryptofaan, taurine en bèta-caroteen. Met een natuurlijk antioxidant (gemengde tocoferolen)

27% eiwit (70 Gr per 1000 kcal)
18,3% vet
39% koolhydraten
1,9% vezel
1,3% calcium
1,1% fosfor
0,96% omega 3 vetzuren (0,16% DHA)
3% omega 6 verzuren
3870 kcal/kg

Bron: http://www.hillspet.nl/nl-nl/products/ve-canine-vetessentials-puppy-dry.html

 
Geplaatst : 21/06/2017 1:54 pm
Deel: