Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Duitse herder puppy - Mix Orijen Six Fish en Eukanuba Large Breed Puppy

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,057 Bekeken
(@elise-van-reyn)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Goedemiddag Mieke,

Over een maandje mogen wij onze duitse herder pup (dan 7,5 weken) eindelijk verwelkomen.

Nu heb ik via een actie een grote hoeveelheid Orijen Six Fish kunnen inslaan. Een merk dat ik me normaal gezien niet kan veroorloven... Op de site van Orijen staat vermeld dat je dit ook aan puppy's mag voeren (van 1,5 tot 3 maand dubbele portie aanbevolen hoeveelheid en 3 tot 6 maand anderhalve portie aanbevolen hoeveelheid)

Aangezien de bron van eiwitten in Orijen Six Fish uitsluitend vis is, dacht ik dat het misschien beter zou zijn om dit te mixen met een andere brok. Eukanuba Large Breed Puppy lijkt me een brok waarbij de verhouding prijs/kwaliteit wel goed is.

Ik heb ook de hoeveelheden eiwit, vet, calcium en fosfor bekeken en de verhoudingen van een mix Orijen Six Fish en Eukanuba Large Breed Puppy lijken me wel binnen de norm te vallen voor puppy's.

Wat denk jij hiervan? Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor je advies!

Eukanuba Large Breed Puppy (3795 kcal/kg)

Analytische bestandsdelen:
Eiwit (26%), vetgehalte (14%), omega-6-vetzuren (2,17%), omega-3-vetzuren (0,80%), DHA (0,18%), ruw as (5,4%), ruwe celstof (2,1%), calcium (0,8%), fosfor (0,7%).

Orijen Six Fish (3860 kcal/kg)

Analytische bestandsdelen:
Ruw eiwit (38,0%), Ruw vet (18,0%), Ruwe as (8,0%), Ruwe celstof (5,0%), Vocht (10%), Calcium (1,4%), Fosfor (1,1%), Omega-6-vetzuren (2,6%), Omega-3-vetzuren (1,8%), DHA (1%), EPA (0,6%), Glucosamine (1250 mg/kg), Chondroitine (1000 mg/kg).

 
Geplaatst : 08/05/2017 5:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja hoor, qua percentages is het gemiddelde prima. Als je een wat goedkopere brok zonder vis erbij wilt voeren (prima idee!), dan is Acana Classics een hele goede: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/acana-classic-prairie-poultry/. Ook voor pups.

Ik raad aan om het per zak af te wisselen, zodat je de zak zo kort mogelijk open hebt. Na openen gaat de kwaliteit snel achteruit, zeker als er visolie of kippenvet inzit.

 
Geplaatst : 09/05/2017 2:34 pm
Deel: