Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Lekker natuurlijk

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
2,160 Bekeken
(@inouska)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Is iemand hier bekent met
lekker natuurlijk hondenbrokken
en houdbare worsten. Ik heb mijn honden aan Acana brokken. Maar was ook eens benieuwd naar deze brokken.

 
Geplaatst : 23/05/2017 3:04 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zie dat dit een voeding is van de Intratuin, maar op hun website geven ze er erg weinig informatie over. Ik heb als voorbeeld genomen

Lekker Natuurlijk Medium Adult
Samenstelling: Vlees en dierlijke bijproducten (waarvan 20% kip), granen (rijst), plantaardige bijproducten, oliën en vetten, vis en -bijproducten, mineralen, glucosamine, chondroïtinesulfaat, zalmolie.
Analyse onbekend.

Dit is een algemene samenstelling, ze zeggen niet precies wat er in zit. Zit er alleen 20% kip in, of nog meer vlees? Welke plantaardige bijproducten zitten erin? Welke oliën en vetten? Hoe is de voeding geconserveerd? Welke mineraalverbindingen zitten erin en in welke hoeveelheden? En hoeveel eiwit, vet, koolhydraten, calcium, omega 3 vetzuren en omega 6 vetzuren zitten erin?

Zonder wat meer informatie kan ik er niet veel over zeggen. Behalve dat ik er niet meteen enthousiast over ben. De naam klinkt erg leuk, maar ik vrees dat er niet zoveel natuurlijk aan is. Ik ga de Intratuin een email sturen om wat meer te weten te komen.

 
Geplaatst : 24/05/2017 9:16 pm
(@inouska)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Dank je wel voor je info.
Ben benieuwd wat ze reageren op je mail.
Zo fijn dat je dan ook hier terecht kan met zulke vragen. Want je inderdaad de naam en verpakking zag er leuk uit.

 
Geplaatst : 24/05/2017 9:22 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb antwoorden gekregen op een paar vragen.

Over welke dierlijke bijproducten erin zitten kunnen ze niet veel zeggen. Alleen dit "De term vlees en dierlijke bijproducten is een wettelijk vastgelegde term, waar niet vanaf geweken mag worden wanneer met de vastgelegde groepen van ingrediënten gedeclareerd wordt." En "De dierlijke bijproducten die we gebruiken, zijn alle afkomstig van de humane sector". Dat zou kunnen betekenen dat er wel organen inzitten en geen veren of dergelijke.

De rijst is altijd witte rijst. Dit heeft als nadeel dat het een hogere glycemische waarde heeft, en als voordeel dat het minder arsenicum bevat dan volkoren rijst.

Op de vraag of er nog andere diersoorten inzitten dan in de naam wordt aangegeven, zeggen ze "Wij gebruiken zo veel mogelijk organen van dezelfde eiwitbron als aangegeven op de verpakking, maar kunnen niet uitsluiten dat er sporen van andere dierlijke eiwitbronnen in onze producten zitten." Ik raad het dus niet aan bij allergieproblemen.

De mineraalverbindingen die gebruikt worden:
Koper(II)sulfaat pentahydraat
Zinksulfaat monohydraat
IJzersulfaat monohydraat
Mangaan(II)oxide
Calciumjodaat, watervrij

Dit zijn goedkope mineraalverbindingen die dus niet ideaal zijn voor het lichaam.

Mijn vragen hoe de brok geconserveerd is en welke oliën erin zitten, hebben ze niet beantwoord.

Mijn geüpdate beoordeling
Een hele standaard hondenbrok

 
Geplaatst : 09/08/2017 12:24 pm
Deel: