Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nature Dogfood graanvrije brok

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
635 Bekeken
(@g-meyer)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Ik voer mijn honden(2 franse bulldogs) voornamelijk orijen six fish maar ben dus op zoek naar een variant zonder vis om af te wisselen. Nu had ik het merk nature dogfood gevonden en zou graag willen weten wat je van deze brok vind. Het gaat om de varianten nature dogfood Eend&Sinaasappel en de nature dogfood Kalkoen&Cranberry.

Nature Dogfood Eend&Sinaasappel:
De eiwitten in de eend zorgen voor een goede spieropbouw van uw hond. Eend is rijk aan aminovetzuren zoals Omega-6 en vitaminen en mineralen. Zo bevat eend van nature onder andere vitamine A, B1, B2, B6, B11 en vitamine B12.

Zeer smakelijke brokken met 50% eendenvlees en is zeer licht verteerbaar en geeft een goede en stevige ontlasting.

Hypoallergeen door het gebruik van 1 eiwitbron namelijk eend.

Ingrediënten: Eend 50% vlees (28% verse eend, 20% gedroogd eendenmeel & 2% eendenbouillon), Zoete aardappel (26%), Erwten, Aardappel (8%), Bietenpulp, Lijnzaad, Omega 3 supplement, Vitaminen en mineralen, Groentebouillon, Sinaasappel (gelijk aan 7,5g per Kg product), Cranberry/ veenbes, FOS (92 mg/kg), MOS (23 mg/kg), Kruiden (o.a. Rozemarijn), Natuurlijke tocopherolen.

Gezondheid bevorderende toevoegingen per kg:
Vitaminen: Vitamine A 15,000 IU, Vitamine D3 2,250 IU
Sporenelementen: E1/Ijzer 160 mg, E2/Jodium 1,58 mg
E5/Mangaan 110 mg, E6/Zink 130 mg, E8/Selenium 0,60 mg

Analyse: voedingswaarde per 100gram
Energie: 354kCal/ 100g, Ruw eiwit: 26g , Ruwe olie en vetten: 14g, Ruwe vezels: 3g, Ruwe as: 8g , Calcium: 1.70g, Fosfor: 1.07g, Omega 6: 2.17g, Omega 3: 0.78g

Nature Dogfood Kalkoen&Cranberry:
De eiwitten in de kalkoen zorgen voor een goede spieropbouw van uw hond. Eend is rijk aan aminovetzuren zoals Omega-6 en vitaminen en mineralen. Zo bevat kalkoen van nature onder andere vitamine A, B1, B2, B6, B11 en vitamine B12.

Zeer smakelijke brokken met 50% kalkoen en is zeer licht verteerbaar en geeft een goede en stevige ontlasting.

Hypoallergeen door het gebruik van 1 eiwitbron namelijk kalkoen.

Ingrediënten: Kalkoen 50% (28% verse kalkoen, 12% gedroogde kalkoen & 2% kalkoenbouillon), Zoete aardappel, Erwten
Aardappel, Bietenpulp, Lijnzaad, Omega 3 supplement, Vitaminen & mineralen, Groentebouillon
Cranberry/ Veenbes (gelijk aan 7,5g per Kg product), FOS (92 mg/kg), MOS (23 mg/kg), Kruiden (o.a. Rozemarijn), Natuurlijke tocopherolen.

Gezondheid bevorderende toevoegingen per kg:

Vitaminen: Vitamine A 15,000 IU, Vitamine D3 2,250 IU
Sporenelementen: E1/IJzer 160 mg, E2/Jodium 1,58 mg
E4/Koper 60 mg, E5/Mangaan 110 mg
E6/Zink 130 mg, E8/Selenium 0,60 mg

Voedingswaarde per 100 gram:

Energie:354kCal/ 100g, Ruw eiwit: 26g, Ruwe olie en vetten:14g, Ruwe vezels:3g, Ruwe as:8g
Calcium: 1.62g, Fosfor: 1.07g, Omega 6: 2.04g, Omega 3: 1.11g

Mvgr,
G Meyer

 
Geplaatst : 25/05/2017 10:54 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nature Dogfood Eend en Sinaasappel en Nature Dogfood Kalkoen en Cranberry zien er beiden prima uit.

Toevallig bleek er uit recent onderzoek in Amerika dat brokken met kalkoen minder gifstoffen bevatten dan brokken met andere diersoorten, dus een mooie reden om voor kalkoen te kiezen. (Ik ben bezig met een nieuwsartikel hierover)

Wat vind ik goed aan de brokken?
- ze bevatten genoeg dierlijk eiwit, uit deels vers en deels gedroogd vlees
- Prima koolhydraatbronnen, zoete aardappel en erwten hebben zijn laag glycemisch. Aardappel wel wat hoger.

Wat vind ik minder goed aan deze brokken?
- er zit lijnzaad in. Dat oxideert snel.

Welke informatie mis ik?
- wat is het omega 3 supplement?
- welke mineraalverbindingen zijn toegevoegd?
- hoe zijn de vetten geconserveerd?
- waaruit bestaat de bouillon? (msg of niet?)

Zonder deze info kan ik de brok niet helemaal beoordelen. Ik vind de brok wel erg interessant, en denk dat ik ze ga opnemen op Voerwijzer

 
Geplaatst : 26/05/2017 2:21 pm
(@beagle)
Berichten: 9
Lid
 

Ik sta ook te twijfelen tussen deze brok en welby eend

 
Geplaatst : 25/05/2018 11:18 am
(@susan)
Berichten: 1
Lid
 

Hallo Meike,
Nature Dog Food Kalkoen/Cranberries spreken me heel erg aan, maar kan er weinig info over vinden. Ben heel benieuwd of je al wat meer info hebt over deze brokken

Groet,
Susan

 
Geplaatst : 23/02/2020 2:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Susan,

Nature Dog Food Kalkoen/Cranberries is dezelfde brok als Welnu Kalkoen en Cranberries, en deze heb ik wel op Voerwijzer staan: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/welby-kalkoen-zoete-aardappel-en-cranberry/

 
Geplaatst : 24/02/2020 11:51 am
Deel: