Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Good for Dogs (Brokken van Natuur en Dier)

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
701 Bekeken
(@mbooij)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Wat is jouw mening over de brokkenlijn van Natuur en Dier, genaamd Good for Dogs.
Ik zou graag willen weten wat jou van de lijn met geperste brokken vind.
En zou jij de puppy/junior brokken van de krokante brok adviseren om pups af te spenen?

Alvast bedankt voor je info!

 
Geplaatst : 28/04/2017 7:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Good For Dogs Geperst Premium Adult
Ontsloten mais, Rund, Kip, Vet van gevogelte, Lijnzaad, Zalmolie, Inuline, Bietenvezels, Glucose en gist, FOS fructo-oligo-sacchariden, Omega 3 en 6 vetzuren, Mineralen en spoorelementen
Ruw eiwit 25.0%, Ruw vet 14.0%, Ruwe Celstof 2.0%, Ruwe As 7.5%, Calcium 1.4%, Fosfor 1.0%, Vocht 9.0%

Deze brok zou ik niet aanraden. Er zit veel mais in, wat voornamelijk als nadeel heeft dat er vaak aflatoxines opzitten, gifstoffen van schimmels. En het bevat veel koolhydraten, wat niet ideaal is voor een hond. Het is onduidelijk in welke vorm kip en rund is toegevoegd. Lijnzaad vind ik ook niet in een brok thuishoren, de vetten oxideren snel en het bevat veel fytoestrogenen. Bietenvezels is niet ideaal, omdat het nog wat suiker bevat, maar om nou puur glucose toe te voegen vind ik echt niet gezond. Het zal niet veel zijn, maar alles bijelkaar zal de brok relatief hoog glycemisch zijn, dus voor een vrij sterke suikerspiegelschommeling zorgen. In de tekst staat dat er gecheleerde mineralen gebruikt zijn, maar ik zie deze niet terug.

Overige geperste adultbrokken
Salmon&Potato: erg weinig vis en veel koolhydraten.
High Energy: zelfde nadelen als Premium Adult, iets meer vlees, maar wel tarwe.
Lam/rijst: ook glucose, en meer koolhydraten dan Premium Adult. Bevat ook gevogeltevet en dus niet handig bij mogelijke allergieproblemen.

Natuur & Dier Basic Junior (krokant)
Kip, Kalkoen, Lam, Rijst, Tarwemeel, Bietenvezels, Oliën, Vet van gevogelte, Glucose en gist, Lecithine, FOS fructo-oligo-sacchariden, Omega 3 en 6 vetzuren
Vitaminen, mineralen en Spoorelementen
Ruw eiwit 26,0%, Ruw vet 17,0%, Ruwe celstof 2,0%, Ruwe as 6,0%, Calcium 1,4%, Fosfor 1,00%, Vocht 9,0%.

Ik vind dit niet een ideale puppybrok, er zit weinig eiwit in, er zit tarwe in (zeker bij nog ontwikkelende darmen zou ik daar niet voor kiezen) en weer bietenpulp plus glucose die samen met de tarwe voor een relatief hoge glycemische waarde zal zorgen.

 
Geplaatst : 30/04/2017 12:20 pm
Deel: