Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Premium Care NATURAL GRAIN FREE

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,570 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Er zijn twee varianten van Premium Care NATURAL GRAIN FREE:

Adult Chicken, Turkey & Duck & Sweet Potato
Zoete aardappel, kip, erwtenzetmeel, gevogeltevet, kalkoen, eend, luzerne, tomaat, wortels, suikerbiet, ei, lijnzaad, vitamine en mineralen, zalmolie, cranberry, inuline, yucca, glucosamine, chondroitine, taurine, M.o.s, methionine, lysine, l-carnitine.
Eiwit 25,5%, vet 16%, celstof 3,5%, as 7,5%, calcium 1,6%, fosfor 1,0%

Adult Lamb & Rabbit & Sweet Potato
Samenstelling: Zoete aardappel, lam, erwtenzetmeel, gevogeltevet, konijn, luzerne, tomaat, wortels, suikerbiet, ei, lijnzaad, vitamine en mineralen, zalmolie, cranberry, inuline, yucca, glucosamine, chondroitine , taurine, M.o.s, methionine, lysine, l-carnitine
Eiwit 22%, vet 13%, celstof 3,5%, as 9%, calcium 1,8%, fosfor 1,0%

Adult Salmon & Trout & Sweet Potato
Zoete aardappel, zalm, erwtenzetmeel, gevogeltevet, forel, tomaat, luzerne, garnalen, wortel, suikerbiet, ei, lijnzaad, vitamine en mineralen, zalmolie, cranberry, inuline, yucca, glucosamine, chondroitine, taurine, methionine, lysine, l-carnitine.
Eiwit 23%, vet 16%, celstof 3%, as 6,5%, calcium 1,3%, fosfor 0,9%.

Nutritionele toevoegingsmiddelen per kg voor alle drie de soorten: Koper (koper(II)sulfaat pentahydraat) 10 mg; koper (koper chelaat) 5 mg; zink (zinksulfaat monohydraat) 100 mg; zink (zink chelaat) 50 mg; ijzer (ijzersulfaat monohydraat) 70 mg; ijzer (ijzer chelaat) 35 mg; mangaan (mangaan(II)oxyde) 50 mg; mangaan (mangaan chelaat) 25 mg; jodium (calciumiodaat watervrij) 2 mg; selenium (natrium seleniet) 0,1 mg; vitamine A (alfa-retinylacetaat) 18000 IE; vitamine D3 (cholecalciferol) 1800 IE; vitamine E (all-rac alpha-tocopherylacetaat) 500 IE; vitamine C (ascorbylfosfaat) 200 mg.

 
Geplaatst : 25/04/2017 12:12 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Premium Care NATURAL GRAIN FREE Adult Chicken, Turkey & Duck & Sweet Potato
ziet er best ok uit qua vleesgehalte. Er zit een redelijke hoeveelheid eiwit in, en er zitten geen toegevoegde plantaardige eiwitten in. De andere twee varianten bevatten te weinig eiwit vind ik, en de Lamb & Rabbit bevat een relatief hoog calciumgehalte wat een minder goede eiwitkwaliteit betekent (meer calcium is meer bot en bot heeft eiwit van lage biologische waarde).

Pro's
- bevat deels gecheleerde mineralen
- Chicken, Turkey & Duck & Sweet Potato bevat een redelijk vleesgehalte
- koolhydraatbronnen met lage glycemische waarde

Con's
- te weinig vlees voor genoeg kwalitatief eiwit. De toevoeging van geïsoleerde aminozuren geeft dit ook aan, als er genoeg vlees in zit is dit niet nodig
- deels goedkope mineralen
- suikerbiet bevat veel suiker
- lijnzaad bevat onstabiele vetten

 
Geplaatst : 25/04/2017 12:19 pm
(@xibalba)
Berichten: 3
Lid
 

Hoi Meike,

Mijn hond Styx krijgt sinds ongeveer een week Premium Care de vis variant
Hiervoor kreeg ze Orijen Fish - omdat ze waarschijnlijk niet tegen kippeneiwit kan

Nu is ze sinds maandag aan de diarree - wisselt wel wat af dik en dun, en ze heeft de laatste 2 nachten zelfs binnen gepoept

Zou dit kunnen komen van deze Premium Care brokken?
En dan omdat het slechte brokken zijn of omdat het eiwitgehalte zoveel verschilt?

Deze brokken werden mijn geadviseerd door de dierenwinkel als goed alternatief voor de Orijen fish....

Ik hoor graag je reactie

Groetjes,
Frieke

 
Geplaatst : 09/02/2018 6:20 pm
Deel: