Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pet Specials Sensible Lamb Rabbit

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
526 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Zoete aardappel, lam, erwtenzetmeel, gevogeltevet, konijn, luzerne, tomaat, wortels, suikerbiet, ei, lijnzaad, vitamine en mineralen, zalmolie, cranberry, inuline, yucca, glucosamine, chondroitine, taurine, methionine, lysine, I-carnitine

Ruw eiwit 22%
Ruw vet 13,5%
Ruwe celstof vezels 3%
As 9%
Calcium 1,8%
Fosfor 0,9%

 
Geplaatst : 24/04/2017 2:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Mijn beoordeling Pet Specials Sensible Lamb Rabbit

Ik vind dit geen goede brok. De brok bestaat voor ongeveer 40% uit zoete aardappel en erwtenzetmeel, en dat vind ik erg veel. Het zijn prima koolhydraatbronnen, maar het zorgt voor een erg hoog koolhydraatgehalte. Er zit weinig vlees in. Dit kan je zien aan de hoeveelheid eiwit, dit is maar 22%. In welke vorm dit vlees is toegevoegd, staat er niet bij. Aan het calciumgehalte te zien, is het toegevoegd inclusief bijproducten zoals bot. Het calciumgehalte is namelijk erg hoog in relatie met het eiwitgehalte.

Suikerbiet hoort niet thuis in hondenvoer. Lijnzaad hoort niet thuis in verhit hondenvoer. Zo te zien zijn er essentiele aminozuren toegevoegd om toch aan genoeg aminozuren te komen. In goede brokken, met genoeg vlees, is dit niet nodig.

Helaas is onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd. Als dit niet genoemd wordt, is het meestal in een goedkope en minder ideale vorm.

 
Geplaatst : 24/04/2017 2:54 pm
Deel: