Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Lukullus Junior en pup aan het vlees krijgen

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
715 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ik wilde ook even wat vragen; Ik geef mijn honden (allemaal kruisingen met een St.Bernard, New Foundlander of Pyrenees dus grote honden) al vijftien jaar ongeveer Energic diepvries vlees. Dit werkte perfect de honden lusten het als "ketelapper" en ze doen het er heel goed op, mijn oude St. Bernhard (13) kreeg één keer 3 dgn geen energic en kon gelijk niet meer goed overeind komen maar nadat ze weer een paar dgn wel energic had gekregen liep ze weer vlot. Kortom dik tevreden, mooie opraapbare drolletjes, geen water meer binnen nodig (wat ze nodig hebben drinken ze als ze buiten zijn) en een gezonde en fitte hond. Maar nu heb ik een nieuwe pup (ook een kruising St. Bernhard) en deze is helemaal niet gecharmeerd van dit lekkere vlees, zij kreeg bij de fokker (ik heb haar in duitsland gehaald) één of ander vaag voer, brokken die je met wat water moest overgieten en dan viel het helemaal uit elkaar en dit zou ze dan eten. We hebben wat van dat goedje mee naar huis gekregen maar of ik maakte het niet goed klaar of ze wilde dat ook niet goed eten dus ik dacht geen probleem gewoon lekker Energic en dan komt het allemaal dik voor elkaar. Maar het is een crime! Je moet ze bijna bij haar in de bek stoppen anders wil ze niet eten, dus vaak eet onze Pyrenees het op als ze erbij weg loopt. Gevolg ze krijgt te weinig binnen en ze is ook niet overdreven dik dus ben ik op zoek naar mogelijkheden, en een brok schijnt haar beter aan te staan dan de energic. Maar ik wil zo graag dat ze vlees eet. Dit zijn allemaal grote honden en de Energic is dan het beste betaalbaar want als ik 40 gr vers vlees per kilo moet gaan voeren dan betaal ik me echt scheel want dat betekent dat ik 2,5 kilo per dag moet gaan geven per hond dus bijna vijf kilo in totaal!! In het voordeligste geval kost me dat bijna vijftien euro per dag! Op het moment voer ik dus de energic samen met Lukullus puppybrokken (maar deze zie ik nergens in uw lijstje voorkomen en ik zou graag van u willen weten wat u van deze brokken vindt) en daarnaast heb ik nu bij Dog Meat allemaal vlees gekocht in de aanbieding wat ik er nog bij wil doen of misschien alleen samen met Energic wil gaan voeren. Is dit een goede optie? Als ze dit wel wil eten natuurlijk want dat heb ik nog niet in huis want het duurt een week voordat ze kunnen leveren. Ik zou graag uw mening hierover willen weten, en alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie...

Met vriendelijke groet

Doriene Robbertsen

 
Geplaatst : 09/01/2016 9:36 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Lukullus Junior 

Samenstelling:

29.3% gedroogd kippenvlees,  26% volkoren rijst, 7% gedroogde zalm,   aardappelvlokken, 5% koolzaadolie, zeewier, gedroogde lever, alfalfa, rijstkiemen, gelatine, bietenpulp, 3% aromatische kruiden, 1% peren, gedroogd, 1% appelen, gedroogd eigeel, gedroogd komijn, 0,5% lijnzaadolie, johannesbrood, klei, diatomeeënaarde, 0,5% bosbessen, 0,5% mosselextract van Perna canaliculus, Yucca schidigera, gedroogd en gemalen.

Sporenelementen:

Mangaan mangaan (II) oxide 57.5 mg koper zoals koper (II) oxide, 12 mg, 80 mg zink als zinkoxide, jodium als calciumjodaat 1.95 mg.

eiwit 28.5 %
ruw vet 12.0 %
ruwe vezel 3.2 %
ruwe as 6.8 %
calcium 1.25 %
fosfor 0.95 %

Beoordeling

Opzich een 'eerlijke' brok. Prima eiwitbronnen, redelijk eiwitgehalte en prima koolhydraatbronnen. Jammer is dat er koolzaad-olie inzit, dit is een ingrediënt waar negatieve dingen over geschreven worden. Verder zit er maar 12% vet in, wat ik erg weinig vind. De toegevoegde mineralen zijn van goedkope kwaliteit. De calcium/fosfor-hoeveelheden zijn goed voor een pup van een groot ras.

Pup aan het vlees krijgen 

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over de kwaliteit van de brok, omdat het vast gaat lukken om je pup aan het vlees te krijgen. Wel een lastig probleem, maar je pakt het goed aan. Je kunt kijken of je pup andere andere vleesmixen wel lust,  en als dat zo is kun je het gaan mengen met Energique. Of de nieuwe vleesmixen blijven voeren als deze bevallen. Dogmeat heeft een breed aanbod aan vleesproducten, ik kan daar niet in zijn algemeen een beoordeling over geven. In het kvv-overzicht vind je de kvv's van Dogmeat en daarin kun je ook kvv's op prijzen vergelijken. De meeste honden zijn dol op pens. Als je pup dat lust kun je het langzaam gaan mengen met Energique.

Als het met rauwe vleesvoeding niet lukt, kun je ook proberen of je pup natvoer wel wilt eten,  en dat langzaam mengen met Energique,  of kijken of je pup Energique wel lust als het gekookt is en dan langzaam steeds rauwer geven. 

 
Geplaatst : 09/01/2016 9:54 am
Deel: