Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Lupo Sensitiv

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
867 Bekeken
(@romaloo)
Berichten: 11
Lid
Topic starter
 

Omdat mijn Flatcoated Retriever sinds een dikke week een "hongerstaking" begonnen is, zit ik er over te denken om hem op brok te zetten.

Noah is nu iets meer dan een jaar oud en stond vanaf de fokster op KVV. Toen die op 8 weken bij ons kwam, voerde ik eerst de Belgische versie van Degomeat, nadien ging ik over op de Kiezebrink mixen en nog later probeerde ik een volledig op hem persoonlijk afgestemd BARF menu. Omdat hij echter nooit prooidieren (op kwartels na) heeft willen eten, ben ik van het BARFEN weer afgestapt en zette hem weer op Kiezebrink met een Barf dag per week.

Ondertussen weigert de hond ook de kwartels en wil alleen nog af en toe een kippen- od eendennek of een kipkarkas eten en nu laat die al meer dan een week zijn KVV staan. Sinds een maand of vier at hij hier Lotgering en toen hij die begon te weigeren, ben ik KIVO voor hem gaan halen maar ook die laat hij staan. Wij hebben ondertussen geprobeerd, over de KVV warm water en nadien ook bouillon te gieten en ook lichtjes aanbakken heeft niet mogen baten.

Ik zie het nu niet echt zitten om nog veel langer te wachten en zie al enige mogelijkheid nog, het met brok te proberen.

Jammer genoeg heb ik een zeer beperkt budget (afgezien van het feit dat ik een tegenstander van brok ben) en nu zoek ik een brok waar ik nog halvelings mee zou kunnen leven.

Daarbij kwam ik bij de Lupo Sensitiv 24/10 uit of eventueel bij Markus Mühle die ik hier heb teruggevonden. In vergelijking met de Markus Mühle lijkt mij de Lupo Sensitiv niet bepaald slechter (???)

Ben dankbaar vooor elk advies of mening........

 

 
Geplaatst : 08/01/2016 11:39 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat jammer dat Noah geen vlees meer wil eten. Ik ben benieuwd wat dit kan zijn. Aan de afwisseling zal het niet kunnen liggen hè....

Eet hij überhaupt wel? Of zou hij echt last ergens van hebben? Als je bijvoorbeeld yoghurt, gekookte rijst of groenten geeft, gaat dat er met meer enthousiasme in?

De brok met het meeste dierlijke eiwit en de laagste prijs, die ik ken, is Markus Muhle. Lupo Sensitive bevat toch weer meer koolhydraten en minder vlees.

Misschien kun je proberen er toch wat vlees doorheen te doen af en toe, of anders wat yoghurt (of beter en goedkoper nog: zelf melkkefir maken) voor de goede bacteriën. 

 

 
Geplaatst : 09/01/2016 10:31 am
Deel: