Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pet specials brok

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
509 Bekeken
(@sabine)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Wij zijn voor onze pup van 20 weken best aant zoeken naar goede brok.

begonnen met specific , maar liet veel winden en beet veel op poten. Na goede recensie overgestapt op farmina lam. Maar hier ging ze ontzettend van aan de diarree. Ook met minder geven en combi natvoer. Mee gestopt en volledig op renske natvoer. Drollen waren gelijk steviger. Op advies van dierenwinkel deze week gestart met brokken van pet specials. Laag in eiwit vanwege diarree en hypoallergeen.

 

dit is de brok:

product bevat zalm, zoete aardappel, erwten, forel, tomaat, lucerne, garnalen, wortel, suikerbiet, ei, lijnzaad, vitamines en mineralen, zalmolie, cranberry, inuline, yucca, glucosamine, chondroitine, taurine, methionine, lysine en l-carnitine.
Samenstelling:

 

 

 

Ruw eiwit 23% 

Ruw vet 16%

Ruwe celstof vezels 3%

As 6,5%

Calcium 1,3%

Fosfor 0,9%

Toegevoegd per kg:

Koper 10.0 mg

Zink 100.0 mg

Ijzer 70.0 mg

Mangaan 50.0 mg

Jodium 2.0 mg

Selenium 0.1 mg

Vitamine A 20000 IU/IE

Vitamine D3 1800 IU/IE

Vitamine E 500 IU/IE

Vitamine C 200mg

Ze krijgt nu dus visbrokken en vissnoep en viskoek..

ik ben een beetje huiverig voor zoveel vis. Ze stinkt niet meer, ontlasting is goed en bijt niet meer aan poot, dus ze doet het er wel goed op. Wat vinden jullie? 

 
Geplaatst : 08/10/2021 4:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oei, dit vind ik echt een te laag eiwitgehalte voor een pup. Ik zou over gaan op beter verteerbaar eiwit, misschien is het bewerkte eiwit in brokken gewoon te slecht verteerbaar voor je pup. Als natvoer goed gaat, is dat een goede oplossing. Je kunt ook rauwvoer proberen, en dat eventueel combineren met natvoer. Je kunt beginnen met een "nieuwe" smaak zoals konijn, en als alles goed gaat kun je proberen of de normale smaken zoals kip, rund en lam problemen goed gaan.

 
Geplaatst : 11/10/2021 9:01 am
Deel: