Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Taste of the wild

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
610 Bekeken
(@anso1990)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Ik heb een Grote Zwitser van intussen 6maand oud. Sinds hij een 10-tal weken oud was krijgt hij taste of the wild, wegens hoogstwaarschijnlijk glutenallergie. Nu heb ik de indruk dat mijn hond enorm veel drinkt. Ik hou het nu al 3 dagen bij. Per 24u heeft hij al 2,1 - 2,2 en 2,5liter gedronken. Vergeleken met andere honden lijkt dit veel. Hij krijgt nu 550 gram brokken per dag. Op dit moment weegt hij een kleine 35kg.
Is het normaal dat hij zoveel drinkt? Kan het aan de brok liggen of moet ik verdere onderzoeken laten doen? Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 15/09/2015 4:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is inderdaad wel erg veel! Ik zou eerst eens langs de dierenarts gaan om ziektes zoals suikerziekte uit te sluiten. Je kunt natuurlijk ook kijken of het drinkgedrag anders is op een andere brok. Een oorzaak van veel drinken kan  ook een hoog natriumgehalte zijn. Zo'n 0,3% natrium is ongeveer normaal.

 
Geplaatst : 17/09/2015 12:11 pm
(@anso1990)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Het natriumgehalte in TOTW bedraagt 0,3%. Dus daaraan zou het niet mogen liggen. Dat wordt dus beslist een bezoek aan de dierenarts! Zo weten we meteen alles. Bedankt!!

 
Geplaatst : 17/09/2015 5:23 pm
Deel: