Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Freitags best meal of Cat lovers Gold

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
728 Bekeken
(@marsmello)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Ik heb 2 katten (beide 'geholpen') waarvan het vrouwtje een hele tijd (van aug. '14 tot febr. '15) aan de diarree is geweest. Ze heeft toen Hills z/d via DA gekregen. Dat voerde ik tegelijk met natvoer Trovet lam/rijst vanwege medicatie maar diarree bleef. Pas toen in ik februari overging op Carnibest verdween diarree als sneeuw voor de zon! Een paar maanden hebben ze dit beide prima gegeten maar op een gegeven moment hoefden ze het niet meer. Weer naar een alternatief gezocht en inmiddels deed ze het op alleen brokjes Hills z/d ook prima, maar ik vond de ontlasting wel hard en klein en sinds de Carnibest plast ze maar eens of 2 x per dag (maar dan wel veel). De DA vond het urineren niet alarmerend omdat ze in okt. '14 in haar bloed geen bijzondere waardes vonden. Heb er een 3e kattenbak bij gezet en feliway verdamper om ze wat rust te geven (het zijn beide binnenkatten en erg schrikachtig). Maar echt veel helpt dat niet. Ik heb even Cat lovers gold geprobeerd maar daar kreeg ze binnen 2 weken iets slappere ontlasting van en aangezien ik daar een soort panisch voor geworden ben, ben ik daar maar direct mee gestopt.

Nu voer ik 2 maanden Freitags best meal kip/rijst wat ze beide lekker vinden. De poes krijgt er per dag een blikje almo bij (met sloot water eroverheen) om dat plassen te stimuleren. Maar ze gaat vooralsnog niet vaker op de bak. Voor de afwisseling voer ik ook nog steeds Hills z/d en Freitags best meal graanvrije variant (die vinden ze het minst haha). Omdat de ontlasting van de poes te hard naar mijn zin blijft en ze ook maar eens per 2 a 3 dagen op de bak gaat voor de grote boodschap, twijfel ik of ik terug zal gaan naar Cat lovers gold..wat misschien ook beter is voor het plassen?

Ze heeft overigens nergens last van, geen teken van ongemak, pijn, naast bak plassen, suf, spugen of wat dan ook. Het lijkt eerder psychisch..

Ik hoor graag jouw mening over of ik door kan gaan met FBM of beter CLG (is makkelijker verkrijgbaar hier)

FBM kip/rijst

Gevogeltevleesmeel (min. 30%), rijst, vis, gevogelte vet, maïs, bietenpulp, rundervet, gevogelte lever, hoge kwaliteit zalm olie, vitaminen, mineralen;

Ingrediënten (per kg): 

Ruw eiwit 33 %, ruw vet 18,5 %, ruwe celstof 2 %, ruwe as 5,5 %, calcium 1,12 %, fosfor 0,94 %, natrium 0,3 %, magnesium 0,08 %.

Cat Lovers gold

Kippenvleesmeel (28%), Bruine rijst (28%), Zalm (19%), Kippenvet

(6.5%), Gedroogde Eieren (6%), Lijnzaad (3.7%), Biergist (2.0%), Mineralen (1.0%), 

Vitaminen (1.0%), Zalmolie (0.5%), Vismeel (0.5%), Taurine, DL-Methionine, 

Appel (0.05%), Wortel (0.05%), Alfalfa (0.05%), Pepermunt (0.05%), Cranberries 

(0.1%), Prebiotica: Mannanoligosaccharides (0.05%), Fructooligosaccharides (0.05%),

Natuurlijk antioxidant (0.05%) (geconserveerd met Rozemarijn and gemengde 

Tocopherol),Yucca Schidigera Extract (0.05%), Probiotica: Enterococcus Faecium.

Sporenelementen: Zinkchelaat van aminozuurhydraat 391 mg/kg, IJzersulfaat 

monohydraat 353 mg/kg, Zinksulfaat monohydraat 326 mg/kg, Mangaansulfaat 

monohydraat 129 mg/kg, Koperchelaat van aminozuurhydraat 58 mg/kg, Kopersulfaat

van pentahydraat 46 mg/kg, IJzerchelaat van aminozuurhydraat 23 mg/kg, 

Calciumiodate watervrij 1.8 mg/kg, Sodiumselenite 0.59 mg/kg.

Darmflorastabilisatoren: Enterococcus Faecium Cerenelle 68 

(SF68: NCIMB 10415) 200.000 cfu/kg, Aminozuur Taurine: 1165 mg/kg

groet,

 

 
Geplaatst : 16/09/2015 6:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vind het heel moeilijk hier een antwoord op te geven, omdat ik niet goed inzicht heb in wat oorzaken zouden kunnen zijn. Het enige wat ik je wel kan aanraden is om eens te kijken of het goed gaat als je 100% natvoer geeft. Al is het uit de supermarkt, alhoewel liever een goed merk natuurlijk.

De brokken zijn redeljjk vergelijkbaar, alhoewel in CLG cranberry zit wat het risico op blaasproblemen een kkein beetje zou kunnen verkleinen. Maar beide blijven brokken, wat sowieso het risico op problemen weer vergroot. 

 
Geplaatst : 17/09/2015 12:31 pm
Deel: