Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Barking Heads Graan vrij

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
846 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

graag had ik geweten wat u van deze brokken vind? En eventueel ook van het gestoomde eten?

Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn hond die niet tegen KVV kan, dus misschien gestoomd eten? Hij heeft sinds enkele maanden epilepsie, dus moeten we alweer de voeding onder de loep nemen. Ze raadde me aan om volledig op KVV te zetten, maar daar kan hij dus helaas niet tegen.

Dank je!

 
Geplaatst : 10/09/2015 10:56 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Barking Heads ziet er prima uit, wel vrij gemiddeld. Niet zoveel vlees en goedkope mineralen, verder prima. Granen zijn voor zover ik weet geen bekende veroorzaker van epileptische aanvallen, dus graanvrij heeft niet zoveel meerwaarde denk ik. 

In jouw geval zou ik inderdaad naar gestoomd voer of blikvoer kijken. Ik zou eerst een hele pure kiezen, waar geen synthetische toevoegingen inzitten zoals een premix. In het overzichtje van blikvoer kun je zien welke merken geen premix gebruiken in hun blikvoer, en qua gestoomd voer heeft Carnivoer een premix-vrije vleesworst.

 
Geplaatst : 15/09/2015 9:54 am
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Ik geef nu de blikken van Wolfsblut.

Die zijn dan beter dan barking heads?

 
Geplaatst : 19/09/2015 12:28 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Opzich beide goed natvoer. Ik weet niet zo goed hoeveel er van welk ingredient in Barking Heads zit en de blikken van Wolfsblut zijn ook verschillend van ingredienten.

Hier staan een paar punten waarop je kunt vergelijken:  http://www.voerwijzer.com/wat-is-goed-natvoer-voor-de-hond. Kijk ook naar de hoeveelheid koolhydraten door 100-%eiwit-%vet-%vocht-%ruwe as=% koolhydraat te berekenen. 

Ik zou gewoon kijken hoe het bevalt bij de hond, dat is in dit geval de beste graadmeter.

 
Geplaatst : 19/09/2015 6:12 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Mijn hond doet het intussen heel goed op de blikken van Wolfsblut. Ik was begonnen met de smaak Wild Duck. Nu wissel ik af met Wild Duck, Blue Mountain en Wild Pacific. Om de dag krijgt hij dan blikvoer, de andere dag KVV. Dit gaat heel goed! 

We hadden hem even terug op brokken gezet en op 1 week tijd had hij 2x een milde aanval, de laatste aanval herkende hij me niet toen ik hem wou kalmeren. Nu heb ik gevonden dat honden met epilespie inderdaad kunnen reageren op brokken omdat deze oververhit worden wat soms voor allergische reacties kan zorgen of gedragsproblemen. Vandaar dus misschien de toename van de aanvallen bij het geven van brok. We houden het nu op blikvoer en KVV voor hem.

Dank je wel!

 
Geplaatst : 18/11/2015 2:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is inderdaad wel erg duidelijk, dat het aan de brokken ligt. Ja verhitting zorgt voor allerlei vervelende stofjes en daarnaast zitten er sowieso in brokken veel meer stoffen waar een slechte reactie op kan ontstaan.

Super dat het goed gaat, bedankt dat je het hebt laten weten :) Fijn dat kvv wel goed gaat als je het om de dag geeft. Wat gebeurde er toen je overging op 100% kvv? En welke brokken voerde je?

 
Geplaatst : 18/11/2015 6:58 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Ik geef hem om de dag KVV en de andere dag natvoer ipv brokken. Wat er gebeurt is dat hij bijna aanvalvrij is. Hij krijgt nu zelden tot 1x per lange tijd een aanval. Juist toen we hem terug brokken gaven op zijn blik dag. Toen kreeg hij 2x op een week een aanval, wat dus inderdaad heel duidelijk is. Met KVV en natvoer gaat het goed. De brokken waren van Wolfsblut, het natvoer is ook van Wolfsblut. Ik denk dat het dus ligt aan de oververhitting van de brokken. 

 

 
Geplaatst : 18/11/2015 7:25 pm
(@anja-v)
Berichten: 1
Lid
 

Beste Mieke,

Mijn hond (shiba inu) van bijna 2 jaar is allergisch voor rund, zuivel en eieren. Veel van zijn ras zijn ook allergisch voor granen daarmee geef ik ook graanvrij. Ik geef Barking Heads korrels graanvrij met eend.

Graag had ik geweten of dit een goeie brok is.

Samenstelling: 56% eend, bestaande uit-eend 41%,zoete aardappel 32%,gedroogde eend 15%, erwten 9%, luzernemeel, zalmolie, eendenvet, zeewier, glucosamine 355mg/kg, chondroïtinesulfaat 250mg/kg, gemengde kruiden (majoraan,basilicum,oregano,salie,tijm,peterselie)(0,4%),mineralen, ruwe eiwitten 23%,ruw vet 15%,ruwe vezels 4%, ruwe as 9%,
omega 6 2.2%, omega 3 0.4%.
Vitaminen: viamine A 17.308 IU,vitamine D3 1.538 IU,vitamine E192mg/kg. Spoorelementen:zink als zinkchelaat van glycinehydraat 96mg/kg,ijzer als ijzerchelaat van glycinehydraat 77mg/kg,koper als koperchelaat van glycinehydraat 6.7mg/kg,mangaan als mangaanchelaat van glycinehydraat5.8mg/kg,jodium als watervrij calciumjodaat 1.4mg/kg, selenium als organisch saccharomyces cerevisiae cncm I-3060 0.1mg/kg. Geen toegevoegde kleur en smaaktstoffe en conserveringsmiddelen.

Ik heb nu ook onlangs gelezen dat graanvrije brokken hartklachten veroorzaakt.

Kan je mij tevens een andere merk van brokken geven die jij goed vind? Ik vindt het moeilijk om te kiezen er zit in vele brokken msg in?

Dank u Mieke!

 
Geplaatst : 27/11/2018 4:57 pm
Deel: