Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Britt Care hondenbrok

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6,674 Bekeken
(@tallieho)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Beste Meike, Ik geef mijn 4 jaar oude labrador/bordercollie nu enkele maanden de Britt Carebrok.  Dit omdat ik had gelezen dat hier een redelijk hoog percentage vers vlees in zit. Maar nu lees is ook  dat er een een hoog percentage koolhydraten inzit.  Als ik nog naar een andere en nog betere brok zou  kijken, die zorgt voor minder ontlasting naar welke brok moet ik dan kijken? groeten tallieho

 
Geplaatst : 07/05/2016 8:28 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Brit Care heeft meerdere varianten en het verschilt per variant hoeveel vlees en graan er in zit. 

Zo bevat Brit Care Activity wat meer vlees en niet heel veel graan. Brit Care Adult bevat ook niet heel weinig vlees. Je kunt het zien aan het eiwitpercentage, hoe hoger eiwitgehalte (en geen plantaardige eiwitbronnen) hoe meer vlees. Er zit trouwens geen (of weinig) vers vlees in Brit Care.

Een hoog koolhydraatgehalte, dat hangt er maar net vanaf wat je hoog vindt. Vergeleken met andere brokken heeft Brit Care niet een hoog koolhydraatgehalte, maar voor een hond kan 40% koolhydraten nog best veel zijn. Als je een brok wilt met minder koolhydraten en meer vlees, vind ik Acana Adult altijd een goede betaalbare keuze.

De hoeveelheid ontlasting is erg afhankelijk van de verteerbaarheid van de brok, en niet zozeer van de hoeveelheid graan. Graan wordt vaak nog beter verteerd (mits goed ontsloten) dan vleesmeel. Helaas is de verteerbaarheid van de brok vaak niet bekend. Uitproberen dus!

 
Geplaatst : 07/05/2016 12:43 pm
Deel: