Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Orijen of Purizon of Healty dog of Natram of geheel iets anders?

11 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,351 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo Meike, aller eerst wat een fijne en handige site heb je! ik heb een vraag over welk voer ik nou moet geven aan mijn lieve honden.. ik heb 2 honden. Zorra is een sint bernard en ze wordt 29 okt 2012, al 2 jaar. Luna is een border collie en zij wordt 11 okt 2012 ook 2 jaar. ik gaf ze op aanraden van de dierenarts altijd eukanuba. dit hebben ze altijd slecht gegeten. ik heb nu ook gehoord dat de granen niet goed zijn en dat er ook dier proeven met dit merk zijn gedaan. rede genoeg voor over stappen voor ander voer. ik heb een zak Orijen gekocht, maar ik twijfel nou toch of dit goed is, of dit nou het beste voer is voor mijn doggies.. Purizon is te koop bij de website zooplus,(wwww.zooplus.nl) en dit lijkt een namaak van orijen, het is alleen goedkoper.

Ik twijfel wel aan dit voer of het dan ook net zo goed is als orijen. ik kan geen fabriek vinden. Ik heb gelezen dat het verschil met Orijen voornamelijk zit in de bron van de eiwitten, bij Orijen meer dierlijk, bij Purizon meer plantaardig eiwit. hiernaast hoorde ik ook positieve berichten over Healty dog en Nutram.(bij Nutram zit geloof ik 90% groente/fruit in, en dan hoger eiwit. vlees leek mij beter, zoals bij orijen..) Ik vind biologisch eten/voer erg belangrijk. (ik vind het dus goed dat yarrah biologisch is, alleen vind ik de de producten die ze in de voer verwerkt hebben niet echt goed...

Ik vraag me af, welk voer ik nou moet kiezen? (goedkoper is natuurlijk altijd fijn, maar ik wil wel het beste voer en als dat meer moet kosten, dan is dat dan maar zo...) welke voer (kan ook geheel een ander merk) zou jij mij aanraden, nou eigenlijk dan voor me honden;) ik hoor graag van u, liefs, Cem

Ik heb hieronder de samenstelling van Orijen en Purizon neer gezet. Natram en healty dog kon ik niet vinden.

Purizon

Natuurlijke ingrediënten van de beste kwaliteit voor een duurzame voeding, veel proteïnen, met 70 % vlees en vis, zonder granen - nu beide varianten goedkoop proberen in gemengd pakket! Hondendroogvoer Purizon richt op de natuurlijke voeding van de vleesetende hond. Als Premiumvoer is Purizon met 70 % vlees en vis of vis ontwikkeld - geheel zonder granen. In plaats van granen of rijst bevat Purizon hoogwaardig fruit, groente en verschillende geselecteerde kruiden. voortzetting van de productbeschrijving: Deze waardevolle bestanddelen van Purizon Premiumvoeding leveren de noodzakelijke vitaminen en mineralen en bevorderen de gezondheid en vitaliteit van uw hond. Door met name het met zorg bereide Purizon hondenvoer worden de voedingsstoffen, evenals de oorspronkelijke smaak bewaard.

Purizon Premiumvoer Kip & Vis overtuigt door de volgende voordelen: 41 % Proteïnen uit hoogwaardige dierlijke ingrediënten zoals veel vers vlees en vers gevangen vis Granenvrij - daarvoor 30 % fruit, groente en kruiden Natuurlijk geconserveerd en met zorg bereid

Purizon Premiumvoer Vis overtuigt door de volgende voordelen: Alleen vis als proteïnebron Hoog proteïne-percentage van 38 % uit hoogwaardige ingrediënten en verschillende vissoorten granenvrij - daarvoor 30 % fruit, groente en kruiden Natuurlijk geconserveerd en met zorg bereid Purizon: Natuurlijke ingrediënten van de beste kwaliteit voor duurzame diervoeding. 70 % geselecteerd vlees en vis, 30 % vruchten, groente, kruiden, planten, vitaminen & mineralen, 0 % granen toegevoegd. Purizon is een hoogwaardig droogvoer voor volgroeide honden van alle rassen en grootte.

Orijen

Orijen hondenvoer uit Canada is biologisch passend hondenvoer voor volgroeide honden van alle rassen en groottes, hoog proteïnegehalte, veel vers vlees, zonder tarwe In Alberta (Canada) maakt een onafhankelijk familiebedrijf Orijen hondenvoer van verse Canadese ingrediënten. Orijen volgt een nieuw concept in de huisdierenvoeding: biologisch passend droog hondenvoer. Een biologisch passend hondenvoer is afgestemd op de oorspronkelijke voedingswijze van uw hond en behartigt ook de gewijzigde levensstijl van regelmatige voeding en weinig beweging voortzetting van de productbeschrijving: Orijen hondenvoer onderscheidt zich van normaal voer door: hoog proteïnegehalte van vers vlees geen tarwe weinig koolhydraten veel fruit en groenten gezondheidsbevorderende kruiden en prebiotische bacteriën Verdere informatie over Orijen hondenvoer: Hoog proteïnegehalte vers vlees: honden zijn vleeseters en geen vegetariërs, hun kort spijsverteringskanaal is aangepast aan voeding met als basis vlees, veel proteïnen en weinig koolhydraten. Honden zijn zeer effectief in het gebruik van proteïnen als energiebron. Een alleen op vlees gebaseerd voer garandeert een optimale gezondheid en vitaliteit.

Orijen hondenvoer bevat minstens 80 % vlees van levensmiddelkwaliteit. vers Canadees kippenvlees: makkelijk te verteren proteïnen en vetten vers Canadees kalkoenvlees: levert essentiële aminozuren en natuurlijke vitamine B3 vers gevangen Lake Whitefish (Coregonus clupeaformis) uit Canadese meertjes vers gevangen koningszalm (Oncorhynchus tshawytscha): hoog gehalte aan omega 3-vetzuren (DHA, EPA) voor een gezonde huid en een glanzende vacht vers eieren van Canadese boerderijen: hoogwaardig proteïne, luteïne en zeaxanthine voor dubbele ogenbescherming. Geen tarwe, laag gehalte koolhydraten: tarwe is een goedkope energie- en proteïnebron in hondenvoer, maar honden eten in de natuur geen tarwe en ze hebben een biologisch lage behoefte aan koolhydraten. Veel dierenartsen zien in tarwe de oorzaak voor gezondheidsproblemen. Het hoog koolhydratengehalte kan resulteren in overgewicht, diabetes, verteringsproblemen en andere ziektes. 

 
Geplaatst : 10/10/2012 12:51 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zal kort samenvatten wat naar mijn mening de belangrijkste verschillen zijn:

1. Vleesgehalte:

- Orijen bevat het meeste vlees

- Purizon bevat ook vrijeel vlees, maar minder dan Orijen

- Healthy Dog en Nutram bevatten het minste vlees, maar nog een redelijke hoeveelheid

2. Eiwitgehalte: verschillend per hond hoeveel eiwit goed bevalt

- Orijen en Purizon bevatten meer eiwit (o.a. door meer vlees) dan de meeste andere merken,

bevalt Orijen, dan zit het goed met het eiwitgehalte. Wordt de ontlasting slechter, probeer dan een brok met minder eieit.

3. Vorm van de vitamines en mineralen: hoe 'natuurlijker' hoe beter

- Orijen bevat de meest natuurlijke vitamines en mineralen

- Purizon bevat natuurlijke vitamines en mineralen, maar voegt ook minder goed opneembare mineralen toe (waaronder natriumseleniet, waaraan slechte effecten op de gezondheid worden toegeschreven)

- bij Healthy dog en Nutram weet ik dit niet

4. Balans tussen Omega 3 en Omega 6: een verkeerde balans kan voor problemen zorgen

- Orijen en Purizon hebben een goede balans

- Nutram niet

- van Healthy dog weet ik het niet. Als het niet wordt aangegeven, ga ik ervanuit dat het niet goed zit, want als de fabrikant hier zijn best voor doet (omega 3 toevoegen), zal dit vast wel genoemd worden

5. Diervriendelijkheid

- Orijen en Acana bevatten vlees van diervriendelijk gehouden dieren.

- Als de fabrikant hier niets over zegt op de verpakking of website, gaat het altijd om 'regulier' gehouden dieren, want bihna altijd intensieve veehouderij betekent. 

Er zijn nog meer criteria natuurlijk, maar dit zijn wel belangrijke. Orijen en Acana zijn mijn favorieten.

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken?keys=orijen+OR+purizon

 
Geplaatst : 12/10/2012 11:29 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Meike,

dankje wel voor je reactie!
Ik heb het voer Orijen gekocht en de eerste 2 weken aten mijn doggies hier graag van.. hierna eigenlijk al niet meer..
ik wissel de brokken af met vlees, en de dagen dat ze de brokken krijgen wil ik in iedere geval dat dit een goede brok is.

je gaf aan dat Orijen en Acana je favorieten zijn.
ik heb helaas berichten gehad dat Orijen van de markt wordt gehaald.. ik kon deze bestellen bij Zooplus, maar het is nu al een maand niet leverbaar.

Ik heb ook het voer Acana bekeken en je hebt hier verschillende soorten in.
welke soort zou jij aanraden voor mijn border collie van 2 en sint bernard van 2.
en als je moest kiezen tussen Orijen en Acana welke vind jij dan het beste voor mijn honden?
of maakt dit niet echt uit...

Acana Grasslands
Acana Wild Prairie
Acana Pacifica
Acana Adult
Acana Adult Large Breed
Acana Adult Dog
Acana Adult Dog Lam & Appel

Orijen Adult hondenvoer (deze had ik besteld van Orijen)
Orijen hondenvoer uit Canada is biologisch passend hondenvoer voor volgroeide honden van alle rassen en groottes, hoog proteïnegehalte, veel vers vlees, zonder tarwe

alvast bedankt voor je reactie. ik ben echt heel erg blij met je site!
groetjes,
Cem en een lebber van Zorra en Luna :) hihi

Orijen Adult Vis hondenvoer
Orijen Adult droog hondenvoer met vis als enige proteïnebron, zonder tarwe, weinig koolhydraten, veel omega-3-vetzuren, ook bij allergieën en onverdraagzaamheden

Orijen Regional Red
Orijen Regional Red is een biologisch hondenvoer uit Canada voor alle honden met veel vers, rood vlees van bizon, wildzwijn en lam en regionale ingredienten.

Orijen Puppy Large hondenvoer
Orijen Puppy Large uit Canada is biologisch passend hondenvoer voor puppy's en opgroeiende honden van alle rassen en groottes, hoog proteïnegehalte, veel vers vlees, zonder tarwe

Direct naar: Acana zonder granen | Acana Adult |
Acana Premium Hondenvoer wordt door een familiebedrijf in Alberta (Canada) uit verse, regionale ingrediënten geproduceerd. De speciale receptuur van Acana Hondenvoer houdt er rekening mee dat honden van nature vleeseters zijn. Acana Hondenvoer is meerdere keren wereldwijd geprezen om zijn hoge kwaliteit geprezen.

Acana Grasslands
Acana Grasslands Hondenvoer van Nieuw Zeelands lamsvlees, vers gevangen Canadese vis en hele eieren, granenvrij en zeer gezond, bevordert topprestaties van honden van alle rassen
- 2,27 kg € 21,99
( € 8,80 / kg)

- 13 kg € 79,99
( € 5,93 / kg)

- 2 x 13 kg normaal € 159,98
bundel prijs € 139,90
( € 5,38 / kg)

Meer fotos (5)
(12 beoordelingen)
Acana Wild Prairie
Prairie Harvest Hondenvoer van Acana met gezonde kip, vis en eieren, zonder granen, uit verse regionale ingrediënten van Canada. Uitgebalanceerd voor alle rassen en levensfasen vanaf 1 jaar.
- 2,5 kg € 17,99
( € 7,20 / kg)

- 13 kg € 64,99
( € 5,00 / kg)

- 2 x 13 kg normaal € 129,98
bundel prijs € 119,90
( € 4,61 / kg)

Meer fotos (5)
(7 beoordelingen)
Acana Pacifica
Granenvrij Acana Pacifica Hondenvoer met 55% vis uit de zuivere wateren van Canada, goed verteerbaar, ook bij gevoelige honden, met waardevolle zalmolie, hoog proteïne gehalte en weinig koolhydraten
- 2,27 kg € 19,99
( € 8,00 / kg)

Acana Adult: prijs € (incl. BTW) aantal kopen

(1 beoordeling)
Acana Adult Large Breed
Large Breed Acana hondenvoer voor grote rassen met regionale ingrediënten uit Canada, bevordert een gezonde spijsvertering, vermindert overgewicht, met een laag aandeel koolhydraten en veel proteïnen
- 13,5 kg € 54,99
( € 4,07 / kg)

(2 beoordelingen)
Acana Adult Dog
Acana Adult hondenvoer voor volwassen, normaal actieve honden bevordert een ideaal lichaamsgewicht, gezonde huid en stralende vacht, met de allerbeste proteïnen uit kip, ei en zalm
- 13 kg € 49,99
( € 3,85 / kg)

Acana Adult Dog Lam & Appel
Adult Dog Lam & Appel Acana hypoallergeen hondenvoer voor voedselgevoelige honden, met regionale ingrediënten en een laag percentage koolhydraten, hypoallergeen lam uit Nieuw-Zeeland
- 13 kg € 69,99
( € 5,38 / kg)

- Dubbelpak 2 x 13 kg € 119,98
( € 4,61 / kg)

 
Geplaatst : 29/10/2012 12:56 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Cem,

Welke brok het beste zou zijn per hond verschilt, en kan ik zo niet zeggen. Het grootste verschil tussen Orijen en Acana is het vleesgehalte en daarmee het eiwitgehalte. In Orijen zit meer vlees, maar daardoor ook een hoger eiwitpercentage. Niet alle honden reageren daar goed op. Alle Orijenvarianten zijn prima voor de gewone gezonde hond en van de Acanavarianten zou ik een gewone kiezen (geen light and fit bijvoorbeeld) voor een gewone gezonde hond. Je zou ervoor kunnen kiezen twee verschillende brokken te nemen en die af te wisselen.

Als prijs geen probleem is, kijk dan eens of Ziwi Peak wat voor je is. Dit is luchtgedroogd voer en komt nog dichter bij rauwe vleesvoeding, maar is wel droogvoer. 

 
Geplaatst : 30/10/2012 11:01 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Mag ik vragen hoe je er bij komt dat Orijen van de markt wordt gehaald? Er zijn nog veel meer winkels die het verkopen hoor dan Zooplus alleen. ;)

 
Geplaatst : 01/11/2012 11:39 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Jolanda,

ik bestelde inderdaad het voer Orijen vaak bij Zooplus.. hiernaast haalde ik het ook bij 2 dierenwinkels eentje bij mij thuis in bennekom en in eentje in zeist bij me werk. en bij beide dierenwinkels verkochten ze het voer Orijen nu ook al niet meer. het personeel zij tegen mij dus dat het voer Orijen van de markt wordt gehaald. ik heb inderdaad nu gelukkig wel een andere site gevonden waar je het voer wel kan bestellen. Maar ik dacht misschien wisten jullie of dit gerucht waar was, want dan laat ik niet namelijk mijn honden eerst aan Orijen wennen als het toch van de markt word gehaald. Van welke webstie/winkel bestel jij het voer Orijen als ik vragen mag?

Groetjes,
Cem

 
Geplaatst : 01/11/2012 1:33 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Zooplus heeft nul op zijn rekest gekregen van Champion Petfoods in Canada. ZooPl wilde namelijk allerlei exclusieve voordeeltjes en rechten. Champion zag dat dit niet goed zou zijn voor de reguliere vaste verkooppunten. Deze zijn door hun direct contact met de verbruiker de beste consulent van en ambassadeur voor Acana en Orijen. Anders gezegd: juist door de inspanningen van al die kleintjes is Acana en Orijen groot geworden. De naam en faam van Champion hou je ook niet groot via internet. Dat kan alleen via direct contact met en advies aan de dierenliefhebber.

 
Geplaatst : 01/11/2012 9:29 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

O ja, voor ik het vergeet: Uiteraard blijven zover ik weet Acana en Orijen gewoon te koop. Zooplus heeft alleen ( letterlijk) even wat probleempjes. Ze willen met hun Purizon een goedkoper alternatief aanbieden voor Orijen en zo hun winst vergroten. Misschien lukt dit wel op het eerste gezicht. Maar zolang ik niet weet wie de producent is en waar de grondstoffen vandaan komen (Azië?) zou ik het niet aanbevelen. Je kunt namelijk van alles op de verpakking kribbelen waardoor het lijkt alsof het dezelfde ingrediënten en kwaliteit bezit als de Champion Petfoods, maar ik betwijfel dat ten zeerste. Voor hun producten van de hoogste standaarden heb je een gigantische organisatie nodig van gecertificeerde producenten en leveranciers, en die pluk je niet even uit de lucht. Daarnaast maakt Champion alles in hun eigen fabriek in Canada. Ze hebben dus de productie niet uitbesteed aan de een of andere plant in de VS of Italië.

 
Geplaatst : 01/11/2012 9:39 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Bobby,

gebruik jij het voer Orijen ook? zo ja, waar bestel/koop jij het dan?
groetjes,
Cem

 
Geplaatst : 03/11/2012 3:40 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Zijn inderdaad heel goede brokken. Ik vind orijen toch de beste qua inhoud. Maar vergeten we Taste of the wild niet? Is ook een hele goede biologische brok met 50% vlees. Alles natuurlijk en goedkoper dan orijen. Ook geen granen maar groenten en ook verse ingrediënten. Voor ons was dit het betaalbare alternatief voor orijen. Nu proberen we ook purizon. Acana beweerd 60% dierlijke ingrediënten te hebben. Het vleesgehalte zal dus onder de 60% zitten aangezien er ook eieren en kippenvet in zit. Persoonlijk vind ik dan Taste of the wild een betere optie aangezien je daarmee dik 1,50 Euro per kg bespaart.

 
Geplaatst : 15/05/2013 2:18 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

beste mensen,
ik gebruik al ruim 4 jaar Orijen voor onze werkende labrador. geweldig! het ruikt heerlijk en zijn vacht is mooi glanzend. ik bestelde het altijd bij Zooplus, maar na problemen daar bestel ik nu vast bij Van Noord in Amstelveen: www.petdiscount.nl. uitstekende service en uitstekende prijzen! groet, may

 
Geplaatst : 15/11/2013 7:42 am
Deel: