Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

gezocht goede, bij voorkeur geperste brok, met enkel hoogwaardige eiwitten

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
770 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo, onze oude Galgo heeft een hart en lever afwijking. In verband met dit laatste mag zij eigenlijk alleen maar zgn. hoogwaardige eiwitten (kip, witvis). Dus liever geen rund, zalm, lam etc.

Tot op heden gebruikt zij van Forza Adult vis 25/12, medium. ik kocht het bij mijn dierenarts voor 59 euro per 20 kg. (bijna 3 euro/kilo)

Nu zijn ze noodgedwongen, van leverancier veranderd en nu kost het voortaan 75 euro. Toch wel een forse verhoging. (3,75 per kilo)

mijn andere drie honden krijgen een geperste brok: biofood, geperst. Hier ben ik heel tevreden over, ook qua prijs. (1,70 per kilo). Ik heb bewust voor een geperste brok gekozen.

Mijn vraag: bestaat er een (geperste) brok, goede kwaliteit (hoeveelheid vlees vis, hoeveelheid granen, soort granen) met enkel hoogwaardige eiwitten en NIET TE DUUR?

Ik heb even gedacht aan Kjen's (kip en rijst), kent iemand dit?
Of kent iemand een goed alternatief, evt dan maar niet geperst?

 
Geplaatst : 17/02/2012 2:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In het overzicht van Voerwijzer staan nog niet zoveel geperste brokken, maar op de oude website staan de meesten (en sowieso de besten) wel:  http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

Als je enkel hoogwaardige eiwitten wilt, kun je erop letten dat er geen plantaardige eiwitten inzitten. In Kjens zitten plantaardige bijproducten, waar plantaardige eiwitbronnen bij kunnen zitten, dat is niet duidelijk. Nu is bevat graan ook eiwit, en zou je in dat opzicht het beste voor aardappel als zetmeelbron kunnen kiezen, de enige geperste brok die daaraan voldoet is Luposan Sport Sensitive. Maar mijn eigen ervaring is niet zo goed, qua ontlasting en ik heb daar meer slechte ervaringen over gehoord. Er is ook een Light versie, maar daar zit minder vlees in en de Sport versie is goed geschikt voor gewone honden. Je zou het kunnen proberen, bij Zooplus te bestellen.

De meest hoogwaardige eiwit is natuurlijk eiwit dat zo min mogelijk bewerkt is, dus rauw vlees. Ik weet niet of dat een optie voor je is, maar je zou je er eens in kunnen verdiepen. Op deze site onder het kopje Vers Vlees vind je alle informatie erover. Het hoeft niet duurder te zijn dan brok (afhankelijk van welk merk je kiest).

Ik weet niet wat voor hartafwijking je galgo heeft, maar volgens mij is Taurine goed voor het hart. In sommige brokken wordt dit toegevoegd, maar in de meeste brokken niet. Het zit in veel vleesproducten, maar door verhitting gaat het in brokken normaal gesproken verloren. Je zou af en toe rauwe runderhart kunnen bijvoeren, in de meeste supermarkten te koop (Smuldier of Rodi)

Succes, ik hoor graag hoe het gaat!

 
Geplaatst : 20/02/2012 8:21 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Prins geperst Huid-darm is onze galgo met flinke weerstandsproblemen goed van opgeknapt! Grote zak 10 kg 40 euro, = middenmoot, geef dan bv 1x100 gr en 1x 150 gr per dag met 1x schapenvetje (en wij geven 1 echinaforcetablet). Bevat eend, aardappel, rijst, weinig troep erin. Na paar maanden zijn we Darf aan t proberen, paar dagen in de week Darf, paar Prins. Misschien heb je er iets aan. We willen t beste voor onze doggiezzzzz!

 
Geplaatst : 16/12/2014 4:11 pm
Deel: