Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Jeuk van hoog vleesgehalte?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
792 Bekeken
(@karola-buschman)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,
Ik zoek naar een mooie brok voor mijn hond (kruising stabij en iets van een jachthond - Duitse staande?). Ik wil zo min mogelijk schadelijke stoffen en kom uit bij Brokken die ook een hoog vleesgehalte hebben (Celtic, Acana). Maar ze krijgt daar jeuk van, gekmakend! Als ik minder goede brokken voer zoals Brit Care, Canagan, dan gaat de jeuk weg. Het gekke is dat haar humeur beter is op de Acana en de Celtic. Ondanks de jeuk!
Kun jij me vertellen of dit een bekend verschijnsel is? Heb je een advies voor een goede vijfsterrenbrok zonder foute stoffen?
Dank, Karola

 
Geplaatst : 13/04/2018 9:27 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oei wat lastig, heb je ook de Acana-varianten met de laagste hoeveelheid eiwit geprobeerd? Dat zijn de brokken van Acana Classics. Als je brokken met een laag gehalte eiwit zoekt, kom je denk ik uit bij Wolfsblut of Farmfood Glutenvrij. In de brokkenvergelijker kun je kijken welke brok met een laag eiwitgehalte de hoogste hoeveelheid sterren heeft.

De meest gezonde optie is om te kijken of het wel goed gaat als je een voeding kiest waarbij de eiwitten beter verteerbaar zijn, want eiwitten zijn wel belangrijk voor de gezondheid. Heb je al eens rauwe vleesvoeding geprobeerd? Of verteringsenzymen toegevoegd aan elke maaltijd? En probiotica, bijvoorbeeld melkkefir?

 
Geplaatst : 15/04/2018 12:18 pm
Deel: