Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

anusklier vloeistof en voedsel allergie?

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,461 Bekeken
(@beagle)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Hallo beste mensen, ik ben nieuw hier maar had wel altijd wat gelezen. Ik heb een Beagle, en de dierenarts zei dat mijn hond iedere keer snel volle anusklierzakjes heeft. En dat dit meestal door een allergie komt De anusklier vloeistof was iedere keer vrij dun zei de dierenarts met uitdrukken van de anusklierzakjes. Daarom moest ik eens Royal Canin Hypoallergeen proberen. Mijn hond is 8 maanden oud. Maar met 4 maanden had hij al dit probleem.

Ik kan er maar weinig info over vinden dat het met voedselintolerantie te maken kan hebben. Alleen wat hieronder staat.
Hoe kun je ontstoken anusklieren bij de hond voorkomen?
Waarom sommige honden een dikkere anuskliervloeistof produceren dan anderen, weten we niet. Wat we wel weten, is dat de gangetjes waardoor dit spulletje vervoerd wordt door trauma, infectie, allergie en ontsteking te smal kunnen worden.

Mijn Beagle heeft al een spoeling gehad en speciale zalf in de anusklierzakjes gespoten.
Het zou dan 6 weken moeten duren met het testen van dat voer. Maar zag dat hij vandaag weer wat aan het schuren was met zijn kontje.

Wat vinden jullie hiervan?

Helaas had hij als pup Giardia gehad waarop ik Royal Canin Dog Gastro Intestinal puppy moest voeren. Deze heb ik dan een tijd gegeven.
het liefst geef ik hem kwaliteits-voer zoals acana of Purizon of zo. Ik weet eigenlijk geen raad wat ik met het voer aan moet. Nu zit ook maar weinig in zo'n Royal Canin Hypoallergeen. Stel dat er wel een voedselintolerantie is wat zijn de stappen die ik dan moet nemen? Ik ben al wat rond aan het zoeken voor een niet al te dure voer mag tot max €70 , en dan te beginnen single meet. Helaas komt het wel voor ( had ik gelezen) dat hondenbrok met alleen vis, honden veel moeten plassen.

 
Geplaatst : 23/05/2018 12:05 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
 

Hallo,
mijn hond heeft ook snel last van volle klieren, vooral als hij brokken eet. Ik heb er nog nooit van gehoord dat het met een allergie te maken zou hebben.
Brokken geef ik niet meer. De ontlasting wordt er gewoon te zacht van waardoor de klieren niet leeg gedrukt worden.
Met kvv gaat het gewoon heel goed, de ontlasting is veel steviger. Zo worden de klieren af en toe vanzelf geleegd. Ik kijk ook naar het calciumgehalte, hoe hoger, hoe harder de ontlasting.

 
Geplaatst : 25/05/2018 1:10 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou ook aanraden om rauwe vleesvoeding te gaan proberen. De ontlasting is dan steviger en daardoor worden de anaalklieren beter leeggedrukt.

Ik ken de relatie met voedselintolerantie niet, maar om dit uit te sluiten zou je minimaal zes weken één diersoort moeten voeren, die de hond nog niet gehad heeft. Dit kan ook makkelijk met rauwe vleesvoeding. Bijvoorbeeld de merken Alroda en KBmix hebben mixen met één diersoort die je hond waarschijnlijk nog niet gehad heeft. Zie voor meer informatie dit artikel: https://www.voerwijzer.com/eliminatiedieet-met-kvv-of-barf/

 
Geplaatst : 26/05/2018 2:24 pm
(@beagle)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Maar zijn ontlasting is hard genoeg. Vreemd is een andere dierenarts heeft gevoeld (omdat mijn hond bleef likken aan anus en onderkant staart en sleetje ging rijden), en deze dierenarts vertelde dat zijn anusklier niet vol zat, en toch gaat mijn hond sleetje rijden en likken ook aan onderkant van staart. De anusklier vocht is niet dik, en zie met na het poepen dat er een druppel anuskliervocht eruit wordt geperst.

Mijn hond gebruikt nu al 12 maanden Royal canin Hypoallergenic. En heeft goede harde drollen. Dus aan te zachte ontlasting kan het niet liggen denk ik dan.
Mijn hond krijgt geen snacks of wat dan ook.

 
Geplaatst : 14/07/2018 4:25 pm
Deel: