Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Markus Muhle Black Angus Junior, Smolke puppy graanvrij of Biofood geperst puppy

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
935 Bekeken
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Mijn pup, een tervuerense herder van 12 weken, krijg nu nog de brok die hij in zijn nest ook kreeg (Carocroc).

Eerste 2 weken kreeg ze dit 3x daags, nu krijg ze alleen nog maar 's ochtends en 's avonds brokken en tussen de middag kvv.

Nu de brok, die ze vanuit haar nest at bijna op is ben ik op zoek gegaan naar een andere brok.

Een gewoon normaal goede brok.

Nu heb ik ondertussen teveel gelezen en zie door het bos de bomen niet meer en lees overal wel tegenstrijdige verhalen.

Nu twijfel ik alleen nog tussen a) Markus Muhle Black agnus junior (geperste brok).

b) Smolke puppy graanvrij en c) Biofood geperst puppy/small breed

Dit zal ze dan ook 2x per dag krijgen (tussen de middag blijft ze kvv krijgen)

Heeft iemand advies of ervaring met 1 of meerdere van deze merken ??

Alvast bedankt voor uw reacties

 
Geplaatst : 04/06/2016 5:00 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Goede puppybrokken uitzoeken kan lastig zijn, maar je hebt al een mooie selectie. Om je keuze te kunnen maken, moet je bepalen wat je belangrijk vindt

  • Hoeveel eiwit en de kwaliteit? Zit bij alledrie de merken wel goed.
  • Wil je graan voeren of graanvrij? Ikzelf zou dit niet zo belangrijk vinden, alhoewel maïs wel vaak pesticiden of aflatoxines bevat 
  • Hoe belangrijk vind je een goede premix? Biofood zegt gecheleerde mineralen te gebruiken, die zijn beter bruikbaar voor het lichaam. Smølke en Markus Muhle gebruiken goedkope mineralen.
  • Wil je geperste brokken voeren, of maakt dit je niet uit?

Ik zou twee uitkiezen en die beide proberen, zodat je kunt zien wat er beter bevalt.

 
Geplaatst : 04/06/2016 3:50 pm
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Dank u voor uw antwoord.

Dan denk ik dat ik begin met een zakje Biofood om te kijken hoe ze hier op reageerd.

Bevalt het.... zoniet probeer ik Markes Muhle.

Over beide lees ik overwegend positieve reacties.     

groet Stefan 

 
Geplaatst : 04/06/2016 7:28 pm
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Even een update.

we zijn nu dus overgestapt op de geperste puppy/small breed van Biofood.

Het bevalt prima.

Haar ontlasting is nu een stuk steviger en ook wat donkerder van kleur.

Dit kan natuurlijk ook komen omdat de brok een donkere kleur heeft...

Maar met haar vorige voer had ze altijd een bleke en erg dunne ontlasting en vind dit er in ieder geval beter/natuurlijker uit zien.

 
Geplaatst : 25/06/2016 5:42 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat goed om te horen Stefan! 

 
Geplaatst : 25/06/2016 10:16 am
Deel: