Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Honden brok

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
488 Bekeken
(@jamy58)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

goede morgen,mijn vraag...

ik heb een Malteser ,shitsu van vier jaar zij is een heel rustig hondje zij weegt 10kg , ik heb nu van Wooof regular brokken met minder vet ben nu acht weken met did voer bijzig en ik geef ze ook minder ,ik vind dat ze niet minder word en ben ook wat onzeker von wat er in zit in de brok de ontlasting is wel goed ik zou graag eens een advies krijgen of het maar goed is of ik een ander brok moet geven dat zij wat afvalt . Bedankt 

 
Geplaatst : 30/05/2016 10:07 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je ook rauwe vleesvoeding of natvoer overwogen/geprobeerd? Meestal helpt dit heel goed tegen overgewicht. (als je er niet teveel van voert) Combineren met brokken kan ook.

Qua brokken vind ik Acana Light&Fit erg geschikt om van overgewicht af te komen. Maar regel nummer 1 blijft: niet teveel voeren.

 

 
Geplaatst : 30/05/2016 1:56 pm
(@jamy58)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hoi Mike,ik heb van carnibest rund gegeven ,morgens 45gr. Wooof brokken en avonds vers van carnibest 70gr. Als lekker tussendoor ben ik zeker al drie manden verse kipcips in de oven aan het maken maar ze word niet minder ze blijft konstans op 10kg. 

 
Geplaatst : 01/06/2016 9:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Die hoeveelheden lijken me prima inderdaad. Het lijkt me waarschijnlijk dat het dan ligt aan de tussendoortjes of aan een lichamelijke aandoening.

Kipchips bevatten veel calorieën, en zeker voor een kleine hond is het snel teveel. Misschien lust ze ook komkommer, stukjes wortel of appel? Daar zitten weinig calorieën in. Laat dan de gedroogde kip achterwege.

Heb je bij de dierenarts laten checken op bijvoorbeeld een vertraagde schildklier?

 
Geplaatst : 02/06/2016 10:25 am
(@jamy58)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hoi Mike beste dank voor je informatie , ik zou toch een afspraak bij de DA maken en dat te laten kontroleren bedankt gr.Anita

 
Geplaatst : 02/06/2016 10:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja heel goed, dat kan zeker geen kwaad. Laat je weten wat de eventuele diagnose is?

 
Geplaatst : 04/06/2016 9:57 am
Deel: