Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

sint bernard pup

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,454 Bekeken
(@melissa_2)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

hoi 

wij zijn voor onze sint bernard pup van 12 weken op zoek naar een goede brok , we willen dit eventueel combineren met kvv 

we willen wel brokken die geschikt zijn voor pups die groot worden dus niet dat ze groei problemen krijgen enz

ik heb op internet brokken voorbij zien komen van 79 euro , dit vind ik een beetje aan de dure kant , zo rond de 50 euro vind ik wel de max 

ik dacht zelf aan pro plan puppy large breed?

of is er een andere brok die beter is en welke is dat dan?

alvast bedankt !

groetjes melissa

 

 
Geplaatst : 12/09/2015 2:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Voor pups van grote rassen, is specifiek het calciumgehalte erg belangrijk. Je kunt daar meer over lezen in het artikel Calcium in puppybrokken voor pups van grote rassen. Onderaan het artikel staat een overzichtje van brokken, waar je kunt zien welke qua calciumgehalte geschikt zijn. Ik heb daar brokken instaan die ik zelf goed vind. De prijzen heb ik er niet bijstaan, maar ik denk dat Dog Lovers Gold Original Formula de beste brok in jouw prijscategorie is. 

Daar zit wel iets minder vlees in dan in de andere brokken.

Kvv erbij voeren is zeker een goed idee. Voor de eiwitten, hitte-gevoelige voedingsstoffen en zeker ook voor een goede opbouw van een goede darmflora en dus het opbouwen van een goed immuunsysteem. Let ook bij het uitkiezen van kvv op het calciumgehalte.

 
Geplaatst : 15/09/2015 10:05 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo Meike

Achter enkele weken mag ik ook mijn Sint Bernard pup ophalen.

Wat is jou top 3, als je niet naar de kostprijs moest kijken, uit de brokken van het artikel Calcium in puppybrokken voor pups van grote rassen.

Groetjes

Chris

 
Geplaatst : 19/09/2015 10:20 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De top 3 puppybrokken voor grote rassen

Prijs niet meegerekend en ook individuele behoeftes niet.

1. Orijen puppy large breed

2. Acana Wild Prairie

3. Acana Chicken & Burbank potato

Zoals je ziet vind ik Orijen en Acana goede brokken, dat komt door hun meer natuurlijke toevoegingen en hoge vleesgehalte. Maar sommige pups kunnen niet tegen zo'n hoog vleesgehalte. Dan is Dog Lovers Gold Original of Markus Muhle Black Angus Junior beter geschikt. 

 

 
Geplaatst : 19/09/2015 6:02 pm
(@melissa_2)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

hoi

is DLG ook geschikt voor pups die later erg groot worden?

onze dierenarts zegt namelijk dat ik brokken moet hebben voor giant pups of large breed zodat ze niet te hard groeien maar wel alles binnen krijgen wat ze nodig hebben....

groetjes melissa

 
Geplaatst : 20/09/2015 2:57 pm
(@melissa_2)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

hoi

ik heb even gekeken maar GLG is hier in de buurt niet te krijgen , dan moet ik het al gaan bestellen en dat vind ik niet zo heel handig.. acana enz is best prijzig dus niet echt een optie helaas

is er misschien nog een andere brok die ook goed is ?

 
Geplaatst : 20/09/2015 3:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is inderdaad belangrijk dat de brokken geschikt zijn voor pups van grote rassen, zoals je in dit artikel kunt lezen: http://www.voerwijzer.com/calcium-puppybrokken-voor-grote-en-middelgrote-rassen. Helaas kun je niet altijd vertrouwen op de tekst op de verpakking, daarom kijk ik zelf altijd naar het calciumgehalte. Je moet er zelf nog voor zorgen dat je pup goed slank blijft.

Er zijn vast andere goede brokken, maar ik heb alleen degenen in het lijstje goed bekeken. Purina Pro Plan Puppy Large Breed vind ik geen goede samenstelling hebben. Hoe ik dat in grote lijnen beoordeel kun je hier lezen: http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen

 
Geplaatst : 25/09/2015 12:25 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo Meike, wij krijgen over 3 weken onze labrador pup. Nu zit ik te denken om Dog lovers gold original te gaan voeren. ik wil graag de bevestiging dat ik hier goed aan doe, omdat de winkels zeggen om beter Puppy large breed te geven. Nu geven zij aan dat een nieuw voer Genesis of Chicopee aan te bevelen is.

Hier onder de Genesis samenstelling, zou jij mij een toelichting kunnen geven. Alvast erg bedankt !!

 
Samenstelling:

Kippenvleesmeel, gemalen rijst, gemalen mais, kippenvet, gedroogd ei, gedroogde suikerbietenpulp, gemalen gerst, vismeel, gedroogde gist, proteïne hydrolysate, geheel gemalen lijnzaad, gedroogde tomatenpulp , gedroogde erwten, gedroogde selderij, kalium chloride, natrium hexameta fosfaat, gedroogde wortelen,  gedroogde appels, calcium carbonaat, visolie, gedroogde veenbessen, gedroogde blauwe bessen, cichorei poeder (Inuline 0.10%), natrium chloride, Glucosamine Hydrochloride (min. 0,05%), Gist extract (MOS 0,05%),  gedroogde goudsbloemblaadjes,chondroïtinesulfaat (min. 0,005%).
 
Analyse Genesis Puppy Large Breed:

Ruw eiwit24.50%

Ruw vet16.50%

Ruwe vezels2.50%

Vocht9.00%

Ruwe as7.00%

Kalk1.10%

Fosfor0.80%

Kalium0.65%

Natrium0.35%

Magnesium0.10%

Omega 3 vetzuren0.50%

Omega 6 vetzuren2.90%

Docosahexaeenzuur0.03%

 

 
Geplaatst : 26/09/2015 10:31 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vind er eigenlijk iets te weinig eiwit inzitten voor een pup, maar verder ziet het er prima uit. Ik heb een paar opmerkingen:
- Mais is mogelijk een risico, omdat het risico op aflatoxinen wat hoger is dan bij andere granen (behalve tarwe).
- suikerbiet bevat suiker, beter is ontsuikerde suikerbiet, maar ik heb niet het idee dat het problematisch is voor honden en zeker met 2,5% vezel zal er weinig van inzitten
- sommige honden zijn mogelijk gevoelig voor gehydroliseerde eiwitten (protein hydrolisate en gistextract). Hier kun je er meer over lezen: http://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken. Ik denk dat het risico klein is.
- het is niet duidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd en hoe het geconserveerd wordt.

Dog Lovers Gold Original is prima geschikt voor pups, ook voor pups van grote rassen. Het is niet nodig om een brok te kiezen die speciaal voor pups van grote rassen is gemaakt, maar wel een brok die geschikt is voor deze pups.

 
Geplaatst : 27/09/2015 12:48 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt Meike voor je toelichting! Wat vind jij met jou kennis en ervaring bijvoorbeeld een top3 brokken voor onze aanstaande labrador pup ?

En hoe lang de brok te voeren alvorens op een goede adult brok over te gaan. Buiten de DGL die is all ages.

En eventueel een top 3 adult brok voor onze Labrador.

Bedankt alvast voor je reactie

Gerard van den Top

 
Geplaatst : 28/09/2015 6:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Gerard,

Ik heb me niet zo erg verdiept in de puppybrokken die op de markt zijn, maar over het algemeen kan je uitgaan van dit rijtje:
1. Orijen puppy large breed
2. Acana Wild Prairie
3. Acana Chicken & Burbank potato

Voor een volwassen hond geldt ongeveer hetzelfde, maar dan van Orijen de adultbrok. Dit zijn allemaal brokken met Eem wat hoger eiwitgehalte en niet alle honden verteren dat goed (dunne ontlasting). Dan is een brok als Dog Lovers Gold Original prima.

Van een specifieke puppybrok naar een specifieke adultbrok zou je kunnen overstappen wanneer je hond zo goed als uitgegroeid is.

 
Geplaatst : 29/09/2015 9:22 am
Deel: