Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

voer voor een Amerikaanse stafford

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,933 Bekeken
(@robbage)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Lezers,

Graag zou ik wat meer informatie willen mbt de voeding voor een Amerikaanse stafford reutje van 32.5 kilo en 2 jaar en 4 maanden oud.

Momenteel eet meneer Profine energy chicken patato.
Hij eet dit goed en krijgt op 1 dag ong. 500 gr.

Maar het volgende probleem heeft hij al heel lang last van zonder enige verbetering.

Hij heeft altijd jeuk, heeft last van huidschilfers, zijn vacht is redelijk glanzend maar niet zoals zijn zusjes, hij verliest heel het jaar door redelijk veel haren, als je over zijn rug aait krijgt hij ook meteen witte (lijkt vet achtige) plekken, eet veel gras met het lopen en we hebben werkelijk waar alles al geprobeerd.

Volgens de dierenarts komt het krabben door de pollen in de lucht (maar hij krabt het hele jaar door)
Volgens een weekend dierenarts waar we 1 malig geweest zijn werd aangegeven was hem 1 x per week in bad met een anti jeuk shampoo waar geen rare spullen aan toegevoegd zijn moeten wassen zodat hij minder last zou moeten hebben van jeuk.
Je kunt een allergietest laten doen via de dierenarts echter kost dit veel geld en is het voor de hond zeker niet prettig.
Ga minimaal 10 dagen op vers vlees zonder granen of andere toevoegingen waardoor je een allergie uit kunt sluiten.
Gebruik toevoeging (poeder) in zijn voer tegen de jeuk.
Doe schapenvet (in flacon) door zijn voer.
Geef hem verse vis voor de omega 3.

Hij heeft vanaf week 24 tot week 50 puppyvoeding gehad. Daarna overgestapt op cavom maar hier zaten teveel granen in. Vanuit hier zijn we overgestapt op jarco maar werd duidelijk aangegeven dat ook hier weer veel granen in zaten. Vanuit daar ben ik zelf gaan zoeken en kwam ik uit op canagan Schotse zalm. Maar dit liep aardig in de euros en ook hier weer geen verbetering. Vanuit daar overgestapt naar Profine en ook hier weer problemen.

Om een onduidelijkheid te verhelpen...ja we hebben de omschakeling van het voer laten verlopen dmv 80/20 60/40 40/60 80/20 en daarna volledig op het voer. Ook hebben we geprobeerd om minimaal 10 dagen maar het liefst 14 dagen geen brokken te geven maar versleep tijdens de overstap naar ander voer.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn waardoor hij hier zoveel last van heeft en wat zou hiervoor een oplossing kunnen zijn?
Naar mijn idee ligt het niet aan granen, hij krijgt 1x per maand zijn vlooien kuur en 1x per 3 maanden zijn ontworming kuur. Zijn eigen plekkie word ook regelmatig gewassen als het begint te ruiken of gewoon smerig is met (anti allergie wasmiddel)

Waar het dus op neer komt, een hond die veel jeuk heeft, huidschilfers heeft, veel gras eet (zie je ook terug in de ontlasting) maar deze is relatief stevig, een soort witte vetlaag krijgt in zijn hele donkerbruine vacht, veel haren verliest en heel de dag door vieze ogen heeft.

Wie o wie kan hier iets meer over zeggen?

Grt R en een poot van B.

 
Geplaatst : 18/03/2015 9:04 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat vervelend, het lijkt zo ongrijpbaar he? Begrijp ik het goed dat bij alle brokken die je hebt geprobeerd, geen verbetering hebt gemerkt? Hoelang heb je Canagan geprobeerd? En heb je ook rauwe vleesvoeding geprobeerd?

Dit advies zou ik ook geven: "Ga minimaal 10 dagen op vers vlees zonder granen of andere toevoegingen waardoor je een allergie uit kunt sluiten." En dan ook zonder premix. Maar dan even zonder de poeder, schapenvet en vis. Het zou iets kunnen zijn dat alleen in brokken zit, zoals bepaalde synthetische vitamine of mineraalverbindingen, of mijten. Zelfs bij een allergie voor iets in de omgeving, kunnen de klachten verminderen op rauwe vleesvoeding, omdat het immuunsysteem het dan iets makkelijker krijgt.

Ontvlooien en ontwormen kun je ook pas doen als het nodig is, want de gifstoffen zijn ook weer belastend voor het lichaam. Lees bijvoorbeeld dit artikel erover: http://www.tuurlijkwel.nl/heeft-mijn-hond-wormen/. Soms treden er ook concrete reacties op, maar aangezien de klachten bij je hond zo chronisch zijn lijkt me de link hiermee niet zo concreet.

 
Geplaatst : 19/03/2015 10:22 am
(@robbage)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hij heeft ong. Een half jaar op canagan gezeten. Mij is altijd verteld dat zodra ze over zijn op nieuwe voeding het ong. 6 weken kan duren tot je verbetering ziet. Dus vandaar dat er minimaal 6 weken per voeding is gegeven.

Vers vlees zonder alle andere producten hebben we ook al geprobeerd maar helaas leverde dit alleen verstoppingen op.

Ondertussen ben ik ook weer verder gaan kijken en lees ik veel over Markus Muhle. Zou dit een oplossing kunnen zijn? Dmv het koud pers systeem wat hun toepassen? Alleen hier heb je weer 2 verschillende in. 1 met vruchten en 1 met vlees meel dacht ik.

Ook heeft hij langere periode gehad dat hij alleen vlees uit een bevroren rol kreeg (zo'n rol van een kilo ) waar geen producten inzitten die in alle andere voeren hebben gezeten.
Denk hierbij aan pens, hart, eend en hert geloof ik. Maar ook dit bood geen uitkomst.

In huis hebben we alleen laminaat en tegelvloeren, een bank van stof, leren stoelen aan tafel en zijn eigen plekje van stof een kleed en een honden kussen in zijn bench. De bank mag hij overigens niet op. Er word iedere dag 2 x gestofzuigd en 1 x gedweild. In mijn ogen zijn dit niet echt broedplaatsen voor vlooien, mijt en andere beestjes waar hij last van kan krijgen. Hiermee bedoel ik de vloer dan zeg maar...aangezien het vaker vloerbedekking is waar ze eerder en sneller last van hebben.

Ik hoor het graag en top van je snelle reactie.

 
Geplaatst : 20/03/2015 4:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hm het lijkt me dan goed om alle opties buiten het voer nog eens goed te bekijken, want als de klachten op alle soorten voer en alle diersoorten voorkomt, dan is de kans groot dat het niet om een reactie op voeding gaat. Je kunt eventueel nog een hypoallergene brok met gehydroliseerde eiwitten kunnen proberen, om een voedselallergie voor dierlijke eiwitten uit te sluiten.

Een reactie kan ook ontstaan op een schoonmaakmiddel, chemicaliën in hondenspeelgoed die hij in zijn mond neemt, chemicaliën in het hondenbed, een plant in de tuin, wasmiddel en dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

Visolie supplementeren kan helpen om ontstekingsreacties te remmen, wat tegen de jeuk kan helpen, maar een oplossing is het niet.

 
Geplaatst : 20/03/2015 8:15 pm
Deel: