Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wat nu te geven voor DH 7mnd

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
461 Bekeken
(@salome)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Ik kan er even geen overzicht meer in krijgen.. Wat een info allemaal zeg, wel top hoor!

mijn vraag nu dus, mijn pup van 7-8mnd (duitse herder van nu al 38kg) krijgt nu DLG Cold Pressed.

werd bij de hondentimmer gewezen op een hoog zoutgehalte, en na dit hier gelezen te hebben inderdaad bevestigd. Hij drinkt ontzettend veel vergeleken met t gemiddelde wat ik ken, en hij heeft altijd een wat dunnere ontlasting.

nu wil ik hem dus het liefst overzetten op ander voer..maar ik kan er geen wijs meer uit.

ik betaalde hiervoor 39,50 voor een zak van 15kg waar hij een maand mee doet normaal, wat ik nu wel combineer met sochtends vaak rauwvlees (smuldier), gaat het iets langer mee.

ik heb niet echt beschikking tot een diepvries momenteel dus totaal kvv kan ik nergens kwijt. Hooguit 3 stuks ongeveer. En meer dan 50,- pm gaat echt ver boven mijn budget.

ik wil wel het beste voor mijn hond..zover ik dat nu kan bieden.

 
Geplaatst : 13/03/2015 10:29 pm
(@salome)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

liefst graanvrij, maar dat zoutgehalte zit me vooral dwars, maar is bij acana ed nog hoger zover ik zie?

 
Geplaatst : 14/03/2015 11:23 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat is het natriumgehalte van DLG cold pressed? Staat dat op de zak? Online kan ik het niet terugvinden. In het artikel over zout in brokken„ stond alleen Dog Lovers Gold Original, en dat klopte ook niet meer. Ik heb het nu verduidelijkt en aangepast.

Ik denk dat het zoutgehalte net als in de andere varianten van Dog Lovers Gold wel meevalt. Waardoor hij dan wel veel drinkt weet ik niet, hij heeft een gezondheidcheck bij de dierenarts gehad?

Het lijkt me inderdaad goed om een andere brok te gaan voeren. Een goede brok is al gauw wat duurder, doordat de ingrediënten duurder zijn. Markus Muhle is ook erg betaalbaar en Dog Lovers Gold Original is ook niet zo duur. Beiden niet teveel natrium en ook niet teveel calcium, wat voor een groeiende pup ook een erg belangrijk criterium is. In dit artikel over puppybrokken staat ook een lijstje brokken, alleen de prijs en natrium gehalte zul je zelf moeten uitzoeken. De puppyvariant van Acana bevalt vaak niet goed, dus die raad ik niet aan.

 
Geplaatst : 14/03/2015 2:52 pm
Deel: