Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke brok van Acana voor Shepsky?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
528 Bekeken
(@marjoleinl)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Onze Shepsky (kruising witte herder/husky) is nu 11,5 maand oud. Ze heeft drie maanden geleden 25 kilo gewogen maar was toen aan de iets mollige kant zei de dierenarts. Nu is ze vorige week weer gewogen en woog ze 24 kilo. Wij geven haar Acana puppy large breed...maar ik vraag mij af of ik met "large breed" wel goed zit omdat dit vanaf 25 kilo is (volwassen gewicht)...ze valt er net tussen eigenlijk en weten uiteindelijk niet hoe groot ze word. De zak is nu bijna op dus tijd om weer voer te bestellen, maar welke kan ik het beste nemen...gewoon weer de puppy large breed? Of beter de Acana puppy & junior? En los van beide hoe lang kan ik haar het best op puppy brok houden en overgaan op een andere brok van Acana? En welke zouden jullie dan adviseren? Ze is geen grote eter. Er zijn dagen dat ze haar voer de hele dag laat staan en niks er van aan raakt. Of de helft op eet en de rest laat staan tot een ander moment of een dag later. Hierdoor staat er eigenlijk ook altijd wel voer. We hebben haar wel eens een ander merk gegeven omdat we dachten dat ze dit voer niet lekker vond maar dat laat ze ook gewoon staan. Dus daar ligt het niet zo zeer aan denken wij. Verder is het geen enorm drukke hond.

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen wat wij van Acana nu en straks het best kunnen geven....wat jullie advies hierin is

 
Geplaatst : 13/06/2022 5:05 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je kunt prima de Large Breed blijven geven. De grootste verschillen is dat die iets grotere brokken heeft en dat die minder vet bevat dan de gewone puppybrok. En dat laatste is denk ik voor jullie shepsky wel een voordeel.

Hier mijn artikel over overstappen naar adult-brokken: hh https://www.voerwijzer.com/wanneer-overstappen-van-puppybrokken-naar-adult-brokken/

Hebben jullie ook wel eens natvoer (of rauwvoer) gegeven? Daar dacht ik aan, omdat ze soms niet eet. Natvoer en rauwvoer wordt vaak lekkerder gevonden, daarmee kan je testen in hoeverre het aan de smaak ligt. En sommige honden krijgen vaak buikpijn op brokken, en dan gaat natvoer vaak ook beter, omdat dat makkelijker verteerbaar is. Misschien een experimentje waard.

 
Geplaatst : 14/06/2022 1:31 pm
Deel: