Forum

Cat Lovers Gold / N...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Cat Lovers Gold / Naturea / diarree / 2 kittens

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,278 Bekeken
(@tayro)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik zit een beetje met een dilemma, hopelijk kan 1 van jullie mij helpen 🙂

We hebben een kitten (Toetie) van 4 maand, ze is nu 4 weken bij ons en we hebben nog een kitten (Molly) van 5 maand.
Ik geef hun Cat Lovers Gold droog- en natvoer.
Om te wennen aan de CLG had ik eerst de Royal Canin Kitten brokjes gemengd, ik merkte dat de ontlasting van beide poesjes aan de zachte kant was/werd en Molly ging scheetjes laten, dus ik heb de Royal Canin weg gelaten (sta al niet achter die brok). De scheetjes gingen over en de ontlasting van Molly is goed, alleen die van Toetie wisselde. Toetie kreeg de niesziekte en kreeg antibiotica, ook niet bevorderlijk voor de darmpjes.
Ontlasting bleef hetzelfde.
In de tussentijd nieuwe 5 kg CLG besteld en Toetie kreeg de diarree. Ik weet niet waar het aan lag, het kan zijn dat ze ('s nachts) aan een kerststukje gezeten heeft. (die heb ik inmiddels weg gedaan)
Net voor sluitingstijd kon ik nog bij de dierenwinkel terecht en hij had als enige optie Naturea Naturals graagvrij cat & kitten Kip staan. Die heb ik gekocht en gegeven samen met de Cat Lovers Gold nat voer.
We zijn nu 3 dagen verder en vandaag had Toetie een mooi vast drolletje, die van Molly is onveranderd.

Nu is mijn dilemma:
De Naturea Naturals graagvrij cat & kitten Kip 2 kg kost €21,49. Met 2 kittens doe ik 2 weken met een zak, dat wordt wel prijzig.
De CLG 5 kg kost €26,75, dat scheelt enorm.

Zou ik nog over kunnen stappen op de CLG?
Of is het beter om de 5 kg retour te sturen en op de Naturea te blijven?
Of de Naturea bijv. een maand geven en dan langzaam over stappen op CLG?
Of evt een andere brok die wat minder prijzig is dan de Naturea?
Of helemaal op de Naturea blijven?

Hopelijk kan ik hier geholpen worden. Alvast hartelijk dank voor je antwoord.

 
Geplaatst : 26/12/2017 5:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Jaime, het klinkt alsof Naturea een betere keus is voor je katten. Er zijn ook goede brokken die wat minder duur zijn, maar kwaliteit heeft wel een prijs. Had je deze pagina al gevonden? https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/

Daar kun je de prijzen en hoofd-ingrediënten goed vergelijken.

 
Geplaatst : 30/12/2017 4:37 pm
(@tayro)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

Hartelijk dank voor je reactie.

De pagina kattenbrokken vergelijken ken ik 🙂
Heb alle brokken/linken bekeken en vergeleken en we zijn tot de conclusie gekomen dat we de Naturea blijven geven omdat ze het hier beide goed op doen.

Is het beter om over te stappen op volwassen voer nadat ze gesteriliseerd zijn, we willen ze steriliseren als ze ongeveer 6/7 maand zijn. Of kan je beter kittenvoer geven t/m 12 maand?

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Groetjes,
Jaime

 
Geplaatst : 30/12/2017 9:19 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Na de sterilisatie kun je gewoon Naturea Cat & Kitten blijven geven, deze is zowel voor kittens als voor volwassen katten geschikt. Het kan wel zijn dat je wat minder moet voeren om te voorkomen dat ze te dik worden.

 
Geplaatst : 31/12/2017 4:20 pm
(@tayro)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes,
Jaime

 
Geplaatst : 31/12/2017 7:20 pm
Deel: