Forum

Jeuk als reactie op...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Jeuk als reactie op Acana brok

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,444 Bekeken
 Vito
(@vito)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Vraagje....

Ik voerde mijn hond kvv waar hij het prima op doet! Om praktische redenen ben ik ook brokken gaan voeren. Hij krijgt nu 3 dagen kvv (carni nature) en 4 dagen brok. De brok heb ik obv goede berichten en een mooie prijs/ kwaliteit verhouding uitgezocht: Acana heritage large breed adult. Nu merk ik dat mijn hond meer jeuk heeft sindsdien..en zijn huid is ook schilfiger... waarschijnlijk zit er iets in deze specifieke brok waar mijn hond niet zo goed tegen kan...heeft iemand daar ook ervaring mee? Of is dit een kwestie van gewenning? Hond is nu een jaar bij mij en kreeg vroeger altijd en brok en nu sinds een maand ongeveer ook weer bij mij. Bij een allergische reactie...Wat voor ingrediënt zou hier verantwoordelijk voor kunnen zijn? Wat is een goed alternatief voor deze brok...heeft Acana hier ook brokken voor?
Graag tips en/of suggesties!

Dank namens Vito

 
Geplaatst : 06/01/2018 12:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het kan een diersoort zijn die in de brok zit. Dat kan je uitsluiten door de Acana-brok met alleen lam of alleen varken te gebruiken en kijken of het beter gaat.

Het kan ook een ander ingrediënt zijn, er zitten nogal veel ingrediënten in, dus dat maakt het lastiger. Je zou dan gewoon eens een ander merk moeten proberen.

Het kan er ook aan liggen dat het een brok is. De eiwitten zijn verhit, de vetten oxideren (hoe langer je het bewaard hoe meer het oxideert), er zitten meer koolhydraten in dan in kvv en er zitten allerlei schadelijke stofjes in door verhitting die niet in kvv zitten.

Ik denk niet dat dit een kwestie van gewenning is.

 
Geplaatst : 06/01/2018 1:09 pm
(@borisboef)
Berichten: 3
Lid
 

Bedankt voor de reactie. Ga eens kijken naar een ander merk of samenstelling. Wolfsblut blue mountain werd mij ook geadviseerd...dus ga wel wat proberen. Lees ook dat variatie in voedsel ook niet verkeerd is.

 
Geplaatst : 08/01/2018 6:07 pm
Deel: