Forum

Welk voer voor mijn...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welk voer voor mijn katten

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,156 Bekeken
(@lietje)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Dag iedereen

Ik ben behoorlijk nieuw hier maar zat toch met een vraag waarop ik het antwoord niet onmiddellijk vind op het forum of website al heb ik al veel gelezen. Je ziet ook veel verschillende meningen.

Wij hebben siamezen en Oosterse Kortharen. Tot nu toe gaven we altijd royal canin in de overtuiging dat we goed bezig waren maar we kregen te horen dat droogvoer niet deugd en dat we natvoer moeten nemen. Graag willen we een mix nemen van beide. Wat raden jullie mij aan als goede maar ook betaalbare merken.

Als droogvoer had ik volgend op mn lijstje staan
-porta 21 graanvrij
-animonda delux adulte graagvrij
-mastery

Natvoer
-animonda carny
-grau graanvrij
-feline porta 21

Wij hadden ooit 6 katten. Twee zijn er gestorven aan acuut nierfalen voordat ze 10 jaar werden (ene 4 & ene 8).

Wat is jullie advies?
Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes

 
Geplaatst : 28/05/2017 9:29 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou qua droogvoer voeding kiezen met minimaal 34% eiwit. Een hoog eiwitgehalte geeft geen hoger risico op nierproblemen (zie: https://www.voerwijzer.com/nieuws/risicofactoren-voor-nierziekten-bij-kat-vaccinatie-wel-eiwit-niet/). Maar het vochttekort in brokken wel. Heel goed dat je deels natvoer wilt gaan geven. Let erop dat je weinig tonijn geeft (ik zou zeggen maximaal 4%), omdat deze dieren ontzettend vervuild zijn. En maximaal 5% lever.

 
Geplaatst : 30/05/2017 4:30 pm
(@jan-de-boer)
Berichten: 1
Lid
 

Hi Meike, Sinds enige tijd heb ik ook een kat en die doet het erg goed op het control premium kattenvoer van biofood waar ik ook het hondenvoer van heb. Nu zie ik op je vergelijkingspagina wel Catlovers en Yarrah staan maar geen BIOFOOD premium kattenvoer die volgens mij zeker niet minder is?

Sensitive samenstelling: gedroogde kip (37%), aardappelen, zoete aardappel (19%), erwten, gevogeltevet, zalmmeel (7%), eipoeder, lijnzaad, zalmolie, chondroitine, glucosamine, taurine. Analytische bestanddelen: ruw eiwit 32%, ruw vet 18%, ruw as 7,5%, ruwe celstof 3,0%, calcium 1,5%, fosfor 1,0%, magnesium 0,09%.

Control samenstelling: gedroogde kip (24%), gedroogd rund (18%), rijst* (15%), erwten, cellulose, gehydrolyseerde kippenlever (7%), zalmmeel (5%), gevogeltevet, gedroogd wild zwijn (3%), gerst*, maïs*, zalmolie, biergist, eipoeder, lijnzaad, lecithine, inuline (Bron van FOS), yucca extract, taurine, cranberries, echinacea. (*ontsloten). Analytische bestanddelen: ruw eiwit 36%, ruw vet 12%, ruw as 4,3%, ruwe celstof 5,0%, calcium 0,85%, fosfor 0,73%, magnesium 0,09%.

Veel succes met je site. Top.

 
Geplaatst : 30/06/2017 8:47 am
Deel: