Forum

Greenheart puppy en...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Greenheart puppy en summerstyle verschil?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,101 Bekeken
(@yootje)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

De analyse van de verschillende soorten greenheart.
http://www.greenheart-premiums.com/over-onze-voeding/analyse-tabel/hondenvoer/

De eerste lijn is puppy en degene er naast is summerstyle. Nu raden ze zelf summerstyle aan voor pups van grote rassen maar pas vanaf 4 maanden leeftijd. Nergens kan ik vinden waarom en nergens zie ik tussen deze 2 varianten een enorm verschil als dat het natrium gehalte best anders is.

Weet iemand hier het mogelijke verschil? Hier onder nog de rest gekopieerd van samenstelling ed.

Puppy All Breeds

Geëxpandeerde krokante puppy brokjes, Eiwit 28%, Vet 18%

Rehydratie factor

Ingrediënten: Kip 34%, lam 21.8%, maïs, rijst, aardappel, kippenvet, rundvet, appel, bieten, zalmolie, gist, lecithine.

Een licht verteerbare en complete voeding voor puppies van alle rassen. 

Speciaal voor:

Voor alle pups vanaf ± 2 weken tot 6-8 maanden, dit verschilt per ras! Informeer bij uw fokker.
Voor middel / grote rassen adviseren wij om vanaf 4 maanden over te stappen naar Greenheart Large Breed/Summerstyle.

 Large Breed / Sportline Summer Style (Glutenvrij)

Glutenvrije voeding, rijk aan vis; Eiwit 27%, Vet 18% - Fosfor 0,8%

Rehydratie factor

Ingrediënten: Kip 41%, vis 19%, rijst, aardappel, kippenvet, ei, appel, erwten, bieten, johannesbrood, zalmolie, gist, lecithine.

Deze voeding is met een lager calcium/fosfor gehalte zeer geschikt voor pups van middelgrote en grote rassen, maar ook voor alle volwassen middelgrote en grote honden. 

Speciaal voor:honden met een glutenallergiepups vanaf 4 maanden en volwassen honden van middelgrote en grote rassenjonge honden als overgangsvoeding na de puppyvoedingook geschikt voor diverse werkhondenrassen, sporthonden, jacht- en bewakingshonden

 
Geplaatst : 14/08/2017 3:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Pups jonger dan 14 weken hebben meer eiwit nodig en er gelden hogere minimumwaardes voor fosfor en voor grote rassen ook voor calcium. Ik denk dus dat de Puppybrokken meer calcium en fosfor bevatten en aan de analyse te zien zit er ook iets meer eiwit in dan in Summer style. Je kunt ook prima de puppybrokken blijven geven, maar de Symmerstyle beter pas vanaf vier weken.

 
Geplaatst : 14/08/2017 7:12 pm
(@yootje)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor het antwoord! Dan blijft de pup (9 weken) voorlopig op de puppy variant en de puber (9 maanden) krijgt al de summerstyle en over paar maanden de sportline 😉

 
Geplaatst : 14/08/2017 7:39 pm
Deel: