Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Geur eend

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
597 Bekeken
 Ine
(@ine)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo

Ik heb besloten om toch nog eens te proberen (gedeeltelijk) naar kvv over te schakelen. Ben wat verschillende pakketten gaan halen om te proberen, oa haaksbarf.

Ik heb een rol eend ontdooit zoals hier voorgeschreven wordt, even op kamertemperatuur laten staan voor de hond, maar wat me meteen al opviel (zelfs bij aankoop) is de geur.

Ligt dat nu aan het type vlees (ik heb nooit eerder kvv eend gekocht), of zou er iets anders mis zijn? Of is het normaal dat het zo riekt.

Ook zijn de groentjes redelijk grof en ik vraag me af of een hond dat zo wel verwerkt krijgt?

Grtjs

Ine

 
Geplaatst : 21/05/2015 8:03 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Volgens mij zou eend geen vreemde geur moeten hebben, zeker niet als het gewoon gefokte eend is zoals bij Haaksbarf het geval is. Het is wel lastig te beoordelen zonder zelf te kunnen ruiken, maar je zou misschien het verkooppunt even kunnen vragen of zij deze lading (waarvan ze misschien nog een gedeelte hebben liggen) ook vreemd vinden ruiken.

De groenten in Haaksbarf zijn inderdaad tijdelijk niet zo goed gemalen en de kans is er dat het onverteerd weer via de ontlasting naar buiten komt. De groenten wordt nu wel weer goed fijngemalen, maar deze rollen zijn dus nog van daarvoor.

 
Geplaatst : 21/05/2015 8:51 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ok, bedankt. Ik kreeg ondertussen van anderen al te horen dat ze de eend zelfs bevroren in de verpakking al ruiken. Dat vond ik dus ook. Eens ontdooid en op kamertemperatuur was dat niet zo aangenaam, maar het gekoelde deel viel nog mee.
Ik denk dat ik het toch niet meer neem omwille van de kans op granen.

Grtjs
Ine

 
Geplaatst : 22/05/2015 6:47 am
Deel: