Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Acana puppy large breed geschikt voor pup met groeipijn

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,028 Bekeken
(@bully)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

is Acana puppy large breed geschikt voor pup met groeipijn

onze pup van 5,5 maand heeft last van haar rechter achterpoot

ze steunt er niet goed op haar achter pootje en vooral s avonds heeft ze moeite met omhoog komen vanuit zit en lig stand

 
Geplaatst : 02/11/2017 6:01 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Welke brok voer je op dit moment? Ik vind dat Acana Puppy Large breed wat veel calcium bevat voor een pup met groeipijn. Dan is Virbac HPM Baby Large & Medium beter geschikt. Of Darf Vol Bites Puppy.

 
Geplaatst : 05/11/2017 9:13 pm
(@bully)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

voer nu 2-3 dagen acana puppy large breed en 4-5 kvv van lotgering en heb nu een proefpakket van 40 kilo kvv bij natuurendier besteld

 
Geplaatst : 05/11/2017 10:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heel goed! Rauwe vleesvoeding lijkt me ook de beste oplossing bij groeipijn. Natuur en Dier bevat volgens de analyses die ik heb een laag calciumgehalte, maar hoog genoeg voor pups. Lotgering bevat ook weinig calcium, en eigenlijk iets te weinig volgens de Fediaf Richtlijnen. Let er ook op dat je niet teveel voert, want Lotgering kan vet zijn. Teveel calorieën schijnt ook bij te dragen aan groeipijn.

 
Geplaatst : 06/11/2017 11:52 am
(@bully)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Ten eerste hartelijk dank voor u advies.
Dan nog een vraagje zijn er voedings supplementen die je er nog bij kan geven (ze krijgt nu ook al een paar keer in de week wat pompjes zalm olie bij haar brokken) en is dit aan te raden?
Zoja welke?

 
Geplaatst : 06/11/2017 6:03 pm
(@jacqueline)
Berichten: 1
Lid
 

Hallo.
Wij hebben een pup van 12 weken (labrador & rhodesian ridgeback) Zij heeft van de 1ste eigenaresse Prins ProCare Croque Junior Performance brokken gekregen en ik moet zeggen dat haar vacht mooi glanst en haar ontlasting bijna altijd goed is maaaaaar.... ik vind dat ze aan de magere kant blijft en ik heb het gevoel dat deze brokken haar absoluut geen voldoening geven (al blijft dat natuurlijk moeilijk bij een hond 😉 ) . Nu ben ik mij een beetje aan het verdiepen in de prins brokken en als ik het goed begrijp, zitten er met name granen in. Begrijp ik dat goed? Niet bepaald wat een hond nodig heeft, lijkt mij. Misschien dat dat de reden is dat ze niet echt goed aankomt?
Ik wil graag overstappen naar een andere brok en heb veel gelezen over Orijen en Acana. Alleen...het eiwit percentage is zoooo veel hoger dan bij Prins...kan dat een probleem zijn voor de spijsvertering? Orijen puppy large of Acana puppy large...is er een voorkeur uit te spreken voor een van deze brokken?
Alvast dank voor advies & informatie.

 
Geplaatst : 04/03/2018 8:00 pm
Deel: