Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brokken & nat

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,089 Bekeken
(@kattenzot123)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik heb een gacastreerde kater van 13 jaar. Deze krijgt nat voer van Aldi en Félix. Nu heb ik eens kitekat besteld omdat dit het beste nat voer zou zijn.
Klopt dit?
2de vraag, ik geef tussendoor brokken van hills science plan senior. Nu heb ik op voerwijzer gezien dat nitrivet fish heel goed voer zou zijn. Graag wil ik iets dat uit voor zo goed als 100% vis bestaat. Omdat hij gek is op vis. Misschien kan het ook zijn dat hij op lange termijn een kip of gevogelte allergie heeft ontwikkeld. Dit ga ik volgende maand laten checken. Zit ik dus goed met kitekat en nitrivet?

 
Geplaatst : 27/10/2017 12:47 pm
(@kattenzot123)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Correctie: nitrivet = nutrivet

 
Geplaatst : 27/10/2017 1:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee kitekat is niet het beste natvoer, ik denk dat de kwaliteit vergelijkbaar is met wat je gaf. Kijk hier eens waar je op moet letten om te beoordelen of het goede natvoeding is of niet: https://www.voerwijzer.com/wat-is-goed-natvoer-voor-de-kat/

Nutrivet is opzich prima voeding, maar vis vind ik niet zo geschikt om als hoofdvoeding te geven. Lees dit artikel maar eens door: https://www.voerwijzer.com/is-een-visbrok-gezond-voor-honden-en-katten/.

 
Geplaatst : 28/10/2017 3:34 pm
(@kattenzot123)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie. Nu, van de kitekat wist ik vrij snel dat het even grote rommel was dan Whiskas & Félix.
Ik heb deze dan ook verkocht omdat betere voeding te kopen.
Nu, op een kattenforum zegt iemandd mij over nutrivet dat het te belastend gaat zijn voor de nieren van mijn kat omdat het geen graan bevat (wat hij niet gewoon is vanwege Félix en Aldi voer) + té hoog vlees aandeel. Klopt dit?
Een suikerkatten consulente raadde mij Granatapet, James wellbeloved senior of happycat aan. Omdat er toch nog iets van granen inzit en niet té veel vlees bevat.

Als natvoer wil ik thrive proberen.
Dit staat op nummer 2 of 3 beste natvoer voor katten op voerwijzer.
Alvast bedankt voor uw antwoord

 
Geplaatst : 23/11/2017 9:54 am
Deel: