Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Calciumgehalte in brokken (middel)grote pups!

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
877 Bekeken
(@ma_n0n)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Beste Meike en anderen,

Ik weet dat hier reeds een artikel bestaat waarin dit onderwerp behandeld wordt, echter uit dit artikel blijkt niet wat nu wel voer is met een juist calciumgehalte. In de hoofdtekst wordt het ene geschreven, terwijl in de reacties eronder weer andere dingen worden gezegd. Allemaal erg verwarrend.

Ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wij hebben een labrador retriever van nu 14 weken. Zij krijgt tot nu toe RC labrador junior (slecht voer, weet ik), welke ze van de fokker mee heeft gekregen. In dit voer zit 1% calcium, wat dan wel weer prima is. Zij eet nu 260 gram/dag (helaas kan ik nergens vinden hoeveel kCal dit zijn).

Eerder had ik mij ingelezen omtrent goede brokken en heb toen een zak Acana Puppy Large Breed besteld.
Dit is de Canadese versie, 1.4% (min) calciumgehalte.
Deze zak is nog ongeopend ik dit voer niet durf te geven omdat een calciumgehalte <1.2% wordt aanbevolen in elk artikel dat ik tegenkom.
In het artikel over calciumgehalte op deze site wordt DLG aangeraden wat een calciumgehalte heeft van 1.5%!!!
In het artikel wordt verwezen naar de opgestelde lijst, echter daar staan ook hoog gehalte brokken in.

Wat is nu wel een goede brok die ik mijn pup kan voeren met een laag calciumgehalte?
Ik wil namelijk overstappen van brok, maar ik durf dus geen Acana te voeren.

Hopend op een duidelijk antwoord.

Groetjes
Manon

 
Geplaatst : 01/02/2018 5:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Manon,

Wellicht heb je wat aan dit artikel: https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de-beste-puppybrokken/

Ik ben nog bezig met een uitgebreid overzicht van puppybrokken voor pups van (middel)grote rassen.

Het gaat om de hoeveelheid calcium die de pup binnenkrijgt en niet om het percentage. Als er 1,5% calcium inzit en een pup hoeft er door een hoge hoeveelheid kcal maar 200 gram van te eten, krijgt hij minder calcium binnen dan op een brok met 1,2% calcium waar deze pup 300 gram van moet eten. Daarom rekenen we het calciumgehalte uit per 1000 kcal en kijken we niet naar het percentage, om te bepalen of het geschikt is of niet. Daarnaast is ook de balans tussen calcium en fosfor belangrijk.

 
Geplaatst : 02/02/2018 3:20 pm
Deel: